Efter en intens budkrig i Løvens Hule var Matchwinner centrum for investorernes opmærksomhed. Louise Herping, Tahir Siddique og Nikolaj Nyholm bød alle ind, men i sidste ende var det Tahir og Nikolajs taktiske manøvre, hvor de først afgav individuelle bud, gik tilbage, og derefter vendte tilbage med et fællesbud, der sikrede dem investeringen. Dermed er den populære fodboldtrøje-forretning klar til 3. halvleg!
Fra fodboldromantik til modefænomen
Fodboldtrøjer er ikke længere kun forbeholdt stadion. De er blevet en del af modebilledet, og man kan dårligt gå på café på Nørrebro uden at se nogen arbejde fra deres laptop iført en vintage Napoli-trøje. Og det er præcis denne bølge, Matchwinner ridder videre på.
Det hele startede med en Mystery Box og en god portion iværksætterånd. Nicholas Nolan, en passioneret fodboldfan, modtog en fodboldtrøje fra England og fik idéen til at lave sine egne Mystery Boxes. Sammen med sin ven Laust Terp stiftede han Matchwinner i 2022, og siden da har de bygget et loyalt fællesskab af samlere, fodboldromantikere og trøjeentusiaster.
Men vejen dertil har været alt andet end let. Fra at pakke trøjer i en overfyldt lejlighed til at arbejde døgnet rundt i et koldt lagerrum, har det krævet alt.
"Vi vidste, vi havde fat i noget stort, men det har været benhårdt. Lange nætter, stress og konstant jagt på næste skridt – men heldigvis elsker forretningen så højt, at det har været det hele værd," siger Nicholas.
Løverne bed på
I Løvens Hule var interessen for Matchwinner stor. Louise Herping Ellegaard var også med i kampen om investeringen, men Tahir og Nikolaj slog sig sammen og sikrede aftalen.
"Vi havde forberedt os på alt – bortset fra det. At få flere bud var vildt, men da Tahir og Nikolaj rottede sig sammen, vidste vi, at vi godt hvilken vej vi skulle gå,” siger Laust.
Hvad siger investorerne?
Matchwinner har ikke bare skabt en forretning – de har ramt en kulturændring. Fodboldtrøjer er blevet en livsstilsmarkør, og Matchwinner forstår præcis, hvordan man bygger et brand, der føles og er ægte. Det er den autenticitet og passion, der overbeviste investorerne om at gå med ombord.
"Nicholas og Laust har ramt noget helt særligt. De har taget en simpel idé og forvandlet den til et fodboldunivers, hvor passion og autenticitet er i centrum. Matchwinner er ikke bare en forretning – det er en livsstil. Den energi og dedikation, de lægger i det her, er smittende, og vi glæder os til at tage dem til næste niveau," siger Tahir Siddique.
Nikolaj Nyholm supplerer: "Det her er ikke bare en webshop – det er et fællesskab, som har ramt noget dybt i fodboldfans. Nicholas og Laust har skabt et brand, der er ægte. Nu handler det om at skalere uden at miste den autenticitet, og vi er klar til at skubbe dem endnu længere frem.
Investeringen skal bruges til at udvide til nye markeder, styrke brandet og følge drømmen om at åbne en fysisk butik i København, hvor fodboldfans kan samles, se kampe og købe trøjer.
"Vi vil skabe mere end bare en webshop. Vi bygger et community, hvor fodbold, mode og passion smelter sammen,” siger Nicholas.