Ydelsessagsbehandler til Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Borgerservice søger en 37 timers ydelsessagsbehandler hurtigst muligt og ellers senest pr. 1. juli 2024 til en bred vifte af opgaver i vores sygedagpengeteam.

Vi er en afdeling på 26 medarbejdere og er en del af Fagcenter Arbejdsmarked og Borgerservice beliggende på samme matrikel. Vi varetager alle opgaver inden for borgerservice, reception, callcenter, kørsel samt udbetaling og kontrol af sociale ydelser.

Opgaverne er blandt andet:

  • Sagsbehandle og træffe afgørelser efter Lov om sygedagpenge
  • Prioritere og løse opgaver i KSD
  • Udbetale sygedagpenge til borgere og refusion til arbejdsgivere
  • Vejlede borgere og virksomheder personligt, telefonisk og skriftligt
  • Håndtere økonomiske tvister, aktindsigter og klagesager
  • Samarbejde med kolleger fra blandt andet Jobcenter og Økonomiafdeling
Vi lægger vægt på, at du:
  • Har kommunal erfaring, gerne fra lignende stilling
  • At du er uddannet kommunom eller er villig til at få uddannelsen
  • Har talforståelse
  • Har flair for administrative opgaver og kan arbejde selvstændigt såvel som i teams
  • Har erfaring med personlig som telefonisk vejledning af borgere og samarbejdspartnere
  • Er stabil og ved, hvad det indebærer at arbejde med tidsfrister
  • Kan sætte dig ind i nyt lovstof
  • Har erfaring med forskellige IT-systemer som KSD, Fasit, SBSYS m.fl.
Vi tilbyder:
  • En dynamisk samt fleksibel arbejdsplads- og tilrettelæggelse, herunder flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra
  • Engagerede og dygtige kolleger, der lægger vægt på et godt og sundt psykisk arbejdsmiljø
  • Høj grad af indflydelse og ansvar
  • Muligheder for kompetenceudvikling
  • Et tæt og godt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger
  • Ledelse der vægter dialog, åbenhed, anerkendelse og tillid højt
Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn.

Vigtige datoer
Ansøgningsfrist 1. maj 2024
Samtaler forventes afholdt den 6. maj 2024
Ansættelsesdato snarest muligt eller senest den 1. juli 2024


Kontaktperson
Leder af Borgerservice Sandra Oemig
Mobil 29 10 54 88

Arbejdsgiver                                                                                                                             
Sorø Kommune
Rådhusvej 8
4180 Sorø

 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6034170

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet