Visitator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du vores nye kollega?

Du har nu chancen for at blive en del af et engageret og erfarent visitatorteam, da vi søger en ny kollega pr. 1. april 2024.

En af vores kollegaer går på pension, vi søger derfor en ny kollega 33 timer om ugen. Team Ældre er en del af Social Service der også består af Team Hjælpemidler, Hjælpemiddeldepotet og Team Handicap og Psykiatri, Team Ældre består af 9 visitatorer og 1 demenskoordinator.

Team Ældre varetager visitation til rehabilitering, personlig og praktisk hjælp, træning, ældre- og plejeboliger mm. Vi lægger vægt på, at udvikle vores samarbejde på tværs af fagcentre, så indsatsen for den enkelte borger bliver sammenhængende og helhedsorienteret.

Visitators opgaver er bl.a. som beskrevet nedenfor:

  • Visitation til personlig og praktisk hjælp efter Servicelovens §§ 83, 83a & 84
  • Visitation til hjælp efter Servicelovens §§ 94, 95 og 96
  • Visitation til træning efter Servicelovens § 86
  • Visitation til omsorgstandpleje, handicapkørsel, post til døren mv.
  • Sagsbehandling i forbindelse med værgemål
  • Sagsbehandling i forbindelse med ansøgning til pleje- og ældrebolig samt midlertidige pladser
  • Sagsbehandling af Servicelovens §§ 118, 119 & 122 pasning af nærtstående, plejevederlag og sygeplejeartikler
  • Tværfagligt samarbejde
  • Koordinering af udskrivelser fra sygehuse

Faglige og personlige kompetencer:
  • Uddannet sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut
  • Vægter tværfagligt samarbejde højt
  • Kendskab til sundhedsaftalen mellem kommunerne og Regionen
  • Kan håndtere komplicerede samtaleforløb med respekt og lydhørhed for andre mennesker
  • Ser borgere og pårørende som aktive medspillere
  • Er struktureret og systematisk i opgavehåndteringen
  • Kan bevare overblik, dømmekraft og beslutningsevne i en foranderlig hverdag
  • Kan reflektere over egen og andres praksis med henblik på såvel personlig udvikling, som faglig udvikling i teamet
  • Har gode kommunikative evner, både i tale og skrift
  • Behersker IT på brugerniveau, vi anvender Nexus og SBSYS
  • Har kendskab til lovgivningen på området
  • Kørekort til bil
  • Gerne visitatoruddannelse eller anden erfaring med myndighedsarbejde

Vi tilbyder:
  • En spændende stilling på 33 t/uge, eller efter nærmere aftale.
  • God introduktion.
  • Fagligt dygtige og engagerede kollegaer
  • Ledelse der vægter dialog, medinddragelse, og tillid højt
  • Faglig sparring og kollegialt sammenhold
  • Humor, arbejdsglæde og faglige udfordringer
  • Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning, mulighed for hjemmearbejde

Løn og ansættelses forhold:
Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation.

Ønske om yderligere oplysninger vedr. stillingen samt rekvirering af kerneopgavebeskrivelse fås ved henvendelse til TR for DS Malene Sylvester-Arvedsen maav@soroe.dk eller Leder af Social Service Hanne Hansen: hah@soroe.dk
 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: deltid (33-33 timer ugentligt)

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985526

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet