Vil du være en af vores nye konsulenter indenfor økonomi eller analyse i Det Nære Sundhedsvæsen?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Dine kompetencer, erfaring og ikke mindst din motivation er vigtig, da vi skal finde fire nye konsulentkolleger til tre forskellige teams i økonomiområdet.

Fælles for alle tre teams gælder, at du skal være samarbejdsorienteret, analytisk stærk, god til at undre dig og til at se på tværs.

Motiveres du også af at understøtte ledere og arbejde i en afdeling, hvor vi er stolte af at være nørder på mange områder, og hvor du indgår i et stærk fagligt fællesskab med et godt arbejdsmiljø og mange tværfaglige kontakter samt stor opmærksomhed og udvikling - så kan du roligt læse videre om, hvilke tre konsulentprofiler, vi tænker, vil passe rigtigt godt ind.

Analyse og datateamet

I analyse og datateamet forvandler vi data til information og information til viden, og vores arbejde bliver efterspurgt af hele organisationen. Som talstærk analysemedarbejder vil du sammen med resten af teamet medvirke til at styrke ledelsens mulighed for at træffe beslutninger på oplyste grundlag. Vi forventer, at du kan lave den gode analyse eller finde tallene, som viser udfordringerne og mulighederne i løsning af diverse opgaver. Vi arbejder med en lang række politiske sager, hvor der er brug for med kort frist at kunne inddrage relevant viden og lave beslutningsoplæg.

I teamet har vi også indflydelse på at præge vores egen hverdag i forhold til vores kompetencer og interesser, hvad enten det er IT, kommunikation, økonomi eller politik.

Vi søger derfor to nye teamkollegaer, der:

  • Er opsøgende og nysgerrige på andre fagligheder
  • Er proaktiv i forhold til at afdække analysebehov i organisationen og designe løsninger
  • Får energi af at være forretningspartner for lederne i vores organisation
  • Opsøger samarbejdet og fungerer godt i et team
  • Har god energi, også når der er korte deadlines
  • Er vores nye teamkollega, som også elsker at spille hinanden og opgaveløsningen stærkere.

Måske har du erfaring med

    • BI-værktøjer som Power BI eller tableau
    • Power Automate eller anden RPA-erfaring
    • VBA i Excel
  • Analyse af sundheds- eller andre forretningsdata
  • Sundhedsvæsenet eller et andet område, hvor data bliver brugt til at understøtte drift og ledelsesbeslutninger

Din uddannelsesmæssige baggrund er måske en kandidatuddannelse indenfor økonomi, offentlig administration eller noget helt tredje.

Controllerteamet

Som en del af controllerteamet kommer du til at være lidt af en Sherlock Holmes, der skal arbejde med at undersøge, kontrollere og vurdere udbetalinger til regionens ca. 1200 yderne i praksissektoren, dvs. til de almen praktiserende læger, psykologer, tandlæger m.fl. for at sikre compliance i forhold til de gældende aftaler.

I controllerteamet undersøger vi sammenhænge og mønstre i de samlede udbetalinger på i alt 2,8 mia. kr. årligt. Vi vejleder og formidler regelsættet og følger op overfor ydere med et afvigende ydelsesmønster baseret blandt andet på benchmark-statistikker. Vi laver også opfølgende arbejde ved begrundet mistanke om uretmæssig anvendelse af ydelser. En mindre del af vores opgaver er udarbejdelse af sager til ledelse og politiske samarbejdsudvalg og analyse og formidling af afregningsdata.

Vi søger en ny teamkollega, der:

  • Har overblik og kan identificere sammenhænge og mønstre i data
  • Er analytisk stærk og struktureret og har lyst til at grave sig ned i de enkelte sager
  • Er velformuleret på skrift og kommunikerer klart til forskellige faggrupper
  • Fremstår kompetent og troværdig i mødet med vores mange interessenter
  • Har lyst til at være med til at udvikle vores nye controllingfunktion
  • Er en teamplayer, der er nytænkende og har lyst til faglig sparring og vidensdeling

Måske har du erfaring med

  • Controlling eller compliance
  • Intern revision
  • Sagsbehandling i en politisk styret organisation

Din uddannelsesmæssige baggrund kunne være indenfor revision, jura, sundhed eller økonomi, men din uddannelsesmæssige baggrund er ikke altafgørende. Det er dog vigtigt, at du har relevant erfaring og er stærk inden for arbejdsområdet.

Budgetteamet

I budgetteamet har vi ansvaret for at understøtte og videreudvikle den forretningsorienterede, datadrevne økonomistyring og budgetlægning i Det Nære Sundhedsvæsen. Vi står for budgetudarbejdelsen og understøtter de budgetansvarlige ledere med økonomiopfølgning og businesscases. Vi laver også centrale oplæg til politisk og administrativ beslutningstagen og laver ad hoc analyser og notater.

Vi søger en ny teamkollega, der

  • Er god til at skabe relationer og snakke på tværs af fagligheder
  • Er nysgerrig på at forstå de forskellige dele af DNS’s virksomhedsområde og dermed, hvad der driver omkostningerne
  • Har godt humør samt lyst og vilje til at gøre en forskel
  • Er proaktiv og har lyst til at være med til at præge udviklingen i økonomistyringen
  • Er selvstændig, men som samtidig har lyst til faglig sparring og vidensdeling i teamet

Måske har du erfaring med:

  • Budgetlægning og budgetopfølgning
  • Økonomistyring i en offentlig organisation
  • Lave økonomiske beregninger og beslutningsoplæg

Din uddannelsesmæssige baggrund er måske en kandidatuddannelse indenfor økonomi men en anden baggrund kombineret med erfaring med at drive aktivitetsbaseret økonomistyring kunne også være en mulighed.

Løn og ansættelsesforhold

Stillingerne er på 37 timer om ugen med flextid. Løn- og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst. Stillingerne ønskes besat pr 1. august 2023.

Ansøgningsfrist den 12. juni 2023. Vi planlægger at holde ansættelsessamtaler den 21. og 23. juni.

Ansættelsen finder sted i Det Nære Sundhedsvæsen, og det primære arbejdssted er i Regionshuset i Sorø, Alléen 15, 4180 Sorø.

Yderlige oplysninger

Har du lyst til at høre mere om stillingen, så kontakt økonomichef Karen Bitsch på mail kbit@regionsjaelland.dk eller mobil 20 35 12 40.

Om Det Nære Sundhedsvæsen
Det Nære Sundhedsvæsen varetager de sundhedsopgaver som ligger før og efter sygehusdelen. Vi har ambition om at skabe større sammenhæng for borgerne i et sundhedsvæsen, hvor ydelserne rykker tættere på borgerne og ud i eget hjem.

Vi ser os selv som ambitiøse og modige, og vi har viljen til at blive endnu bedre hver dag. Derfor går vi målrettet efter fagligt kompetente og udviklingsorienterede medarbejdere, som i et fællesskab bidrager til nytænkning og forbedringer til gavn for borgerne.

Det Nære Sundhedsvæsen har aktiviteter på flere matrikler, blandt andet i Regionshuset i Sorø, og Næstved. I alt er der en medarbejderstab på mere end 200 faste medarbejdere samt over 200 timelønnet.

Mere viden om Det Nære Sundhedsvæsen
Du kan læse mere om strategien Region Sjælland for borgerne og ”Sundhedsaftalen” som danner grundlaget for vores vision.

Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 19.000 medarbejdere og et budget på 19 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen 15, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.regionsjaelland.dk/job-og-uddannelse/jobside?hr=show-job/35200&linkref=16012&locale=da_DK

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5840106

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet