Teamleder til Sekretariatet i Sorø Kommune - Sikker drift og udvikling i demokratisk proces

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du skabe både sikker drift og udvikling i et sekretariat? Er du en nærværende og tillidsskabende leder? Har du godt kendskab til kommunale processer og lovgivning? Og er du interesseret i et job, som direkte understøtter den demokratiske proces? Så søg stillingen som teamleder for sekretariatet i Sorø Kommune.

Om stillingen
Du bliver teamleder med personaleledelse for 3 erfarne og dygtige medarbejdere i sekretariatet og får en spændende og varieret hverdag med en bred kontaktflade i organisationen.

Du bliver en del af et velfungerende team, som vægter godt samarbejde, og som er værdsat i organisationen for høj imødekommenhed, grundighed og høj kvalitet i opgaveløsningen.
Sekretariatet understøtter kommunalbestyrelse, borgmester, direktion og resten af organisationen i forhold til bl.a. følgende helt centrale områder:

  • Sikre politiske dagsordner til fagudvalg, økonomiudvalg og kommunalbestyrelsen.
  • Sekretær for borgmester, kommunaldirektør, velfærdsdirektør og økonomi- og stabsdirektør.
  • Dagsordener og referater for møder i direktion, chefgruppe og MED-udvalg.
  • Ansvarlig for afvikling af valg.
  • Øvrige administrative opgaver, herunder fx øvrig politikerbetjening (kursusbudget, IT-udstyr, partistøtte, vederlag mv.), sekretariatsfunktion ift. huslejenævn, beboerklagenævn og bevillingsnævn mv.
Som teamleder for sekretariatet deltager du i løsningen af konkrete opgaver i teamet på lige fod med de øvrige medarbejdere, men du har herudover i kraft af din teamlederfunktion et særligt ansvar for:
  • At inspirere, motivere og skabe sammenhæng i sekretariatets opgaver og sparring med teamet omkring opgaveløsningen.
  • Løbende udvikling og forbedring af opgaveløsningen.
  • Koordinering af sekretariatets opgaver i forbindelse med afvikling af valg.
  • At bidrage aktivt i samarbejdet med sekretariatslederen og den øvrige ledergruppe i Økonomi og Stab.
Det er dig, vi leder efter, hvis du…
  • Har en relevant uddannelse. Vi forestiller os, at du er enten AC’er med en samfundsfaglig eller juridisk profil, eller at du er kontoruddannet.
  • Har erfaring med sekretariatets opgaveområder fra en lignende stilling og har kendskab til den kommunale styrelseslov.
  • Kan lede, motivere og udvikle medarbejdere samt sikre et godt arbejdsmiljø. Du kan have ledererfaring, men det er ikke et krav, at du har erfaring med personaleledelse.
  • Kan skabe udvikling og effektivitet i sekretariatets daglige drift.
  • Kan arbejde tæt sammen med andre afdelinger for at sikre en helhedsorienteret tilgang til opgaverne.
  • Har gode kommunikative evner og kan formidle komplekse informationer klart og præcist.
  • Har erfaring med afvikling af valg.
Hvem er vi
Sekretariat for Politik, Ledelse og Erhverv består af 16 medarbejdere fordelt på fem teams, hhv. Kommunikation, Erhverv, Udvikling, Jura og Sekretariat.
Vi har et godt socialt fællesskab i afdelingen og er gode til at hjælpe både hinanden i afdelingen og resten af organisationen. Afdelingen er kendetegnet ved en afslappet tone og mange gode grin. Vi sidder både fysisk og qua vores opgaver centralt i organisationen og har en bred kontaktflade og føling med, hvad der rører sig i organisationen.

Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Forventet starttidspunkt er 1. november. Ansættelse sker efter gældende overenskomst.
Rådhuset nås nemt med bil og tog, og hvis du vælger det sidste, så er det muligt at aftale, at arbejdstiden starter i toget.

Mere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sekretariatsleder for Politik, Ledelse og Erhverv Louise Tarp Thorgaard på tlf. 29160269. Send evt. en sms, så vil du blive ringet op.

Ansøgningsfrist
Vi skal modtage din ansøgning senest d. 15. september 2024.

Ansøgningsprocedure
Send din ansøgning ved at klikke på "Send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit eksamensbevis. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
Der afholdes 1. samtaler d. 18. september og 2. samtaler d. 25. september. 
 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6104158

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet