BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være med til at udvikle hjemmeplejen i Sorø kommune ?
Nu er muligheden der - som gruppeleder i hjemmeplejegruppen Sorø
Vores leder har valgt at søge nye udfordringer.
Stillingen er til besættelse den 1. marts 2024
Er du den leder, der professionelt kan føre plejegruppen videre de næste år?
Plejegruppen i Sorø er beliggende på Holbergcentret, hvor alle medarbejdere mødes og kører ud fra.
Plejegruppen varetager personlig pleje og praktisk bistand til borgere i eget hjem. Området strækker sig fra midten af Sorø By og sydover til kommunegrænsen til Ringsted, Næstved og Slagelse. Der er ca. 380 borgere tilknyttet plejegruppen.
Plejegruppen er opdelt i 2 teams, som varetager plejen i det område de er tilknyttet.
Der arbejdes med at have fokus på borgernes ønsker for plejen, og der tages højde for dette i den daglige planlægning af besøg. Derudover er der et stort fokus på rette kompetence til rette borger og de sundhedsfaglige besøg planlægges ud fra kompetenceprofil.
Medarbejdere:
For at give borgerne den bedst mulige tilværelse i hjemmeplejen, skal de rette kompetencer være til stede. Det gør vi blandt andet ved at sammensætte en medarbejdergruppe med uddannelsesmæssige kompetencer, der supplerer hinanden. Vi har mange faggrupper tilknyttet. I medarbejdergruppen finder du SSH’er, SSA’er, pædagoger og medarbejdere uden sundhedsfaglig baggrund. Desuden har vi ansat egne afløsere i gruppen, som har forskellig uddannelsesmæssig baggrund.
Der er ansat en faglig koordinator, som har fokus på den faglige udvikling i samarbejde med dig. Der er også ansat to planlæggere, som planlægger de daglige kørelister m.m., og som du vil have et tæt samarbejde med i hverdagen.
Der er tilknyttet faste sygeplejersker og terapeuter til plejegruppen, som du vil have et tæt samarbejde med.
Vi har for lang tid siden valgt, at alle medarbejdere i dag-, aften- og nattevagt er tilknyttet den samme leder, da der er behov for at kunne drøfte og sparre omkring de forskellige borgerforløb mellem vagtlagene.
Uddannelsessted:
Vi er uddannelsessted for mange elever på social- og sundhedsuddannelser, som du også vil have ledelsen for i deres praktikperioder.
Organisation:
Som leder varetager du ansvaret for ledelsen af ca. 70 – 80 medarbejdere (dette inklusive afløsere).
Der er medarbejdere, der varetager tovholder funktioner på tværs af plejegruppen så som praktikvejledning, Nexus- superbruger, bestilling af varer, forflytningsundervisning, frivillig tovholder, demens-nøgleperson, hygiejneansvarlig og mange andre funktioner.
Der er et meget tæt og rigtig godt samarbejde mellem de tre hjemmeplejegrupper i Sundhed og Omsorg. Det drejer sig primært om et samarbejde mellem lederne, de faglige koordinatorer og planlæggerne.
Der er fokus på en ensartet måde at arbejde på ud fra de aftaler, som er besluttet på området. Ligeledes har vi implementeret at have en leder af hjemmeplejen, som har særligt fokus på fælles faglig udvikling og fælles implementeringsstartegier herunder fælles økonomisk styring.
Hvad bliver din opgave i 2024?
Som ny leder vil du blive modtaget af en medarbejdergruppe, som er engageret og gerne vil yde en rigtig god indsats. Din opgave bliver at medvirke til at skabe en tryg hverdag for både borgere, pårørende og personale. Det er afgørende at du bestrider en høj grad af sociale og relationelle kompetencer. Du skal kunne mestre mange dilemmaer, hvor du vil skulle finde den rette balance.
Gennem 2023 har der været og vil der vil forsat være fokus på trivsel og arbejdsmiljø for at skabe gode rammer for opgavevaretagelsen.
I 2022 og 2023 har vi arbejdet på at ansætte afløsere og mindske brugen af eksterne vikarer. Det giver mulighed for at arbejde med en række kompetencemæssige områder, der skal blive til gavn for den gode omsorg. I 2024 og videre frem skal der arbejdes kontinuerligt med medarbejdernes kompetencer i forhold til FællesSprog3, fagligheden og arbejdsglæden.
Derudover har vi i 2022 og 2023 implementeret en afregningsmodel i hjemmeplejen, som forsat skal udvikles og justeres. Du vil i den sammenhæng få et samarbejde med lederen af hjemmeplejen og økonomikonsulenten i forhold til budget – og økonomistyring.
Der er et stort ønske om, at hjemmeplejen skal arbejde i selvtilrettelæggende teams. Vi er ved at se på hvordan dette kan lade sig gøre både med hensyn til ledelsesspænd, tilrettelæggelse og kompetenceudvikling i den sammenhæng. Vi har i forbindelse med budget 2024 fået midler til at arbejde med teams i en af de andre plejegrupper med henblik på videreudrulning til alle plejegrupper på sigt.
Vores forventninger til dig som leder:
At du er uddannet sygeplejerske, har ledelseserfaring og gerne lederuddannelse på diplomniveau.
- At du har fokus på ledelse og trivsel
- bl.a. har en synlig ledelsesstil, hvor motivation, dialog og involvering af personalet er styrende
- At du tænker i borgerforløb
- At du har fokus på bl.a. det tværfaglige samarbejde og samarbejde med pårørende
- At du har fokus på ressourcestyring og kompetenceudvikling
- bl.a. stimulere plejegruppens faglige miljø og udvikling af de enkelte medarbejdere
- At du er medspiller i ledergruppen
- bidrager med egen faglighed og erfaring og skaber udvikling sammen med lederkollegaer
- indgå i en ledelsespraksis, hvor du aldrig står alene med dine ledelsesmæssige dilemmaer
Ansættelsesprocedure:
Første samtalerunde vil finde sted den 22. januar 2024
Anden samtalerunde vil finde sted den 25. januar 2024
Vil du høre lidt mere om stillingen?
Du kan kontakte nedenstående:
Leder af hjemmeplejen Susanne F. Pedersen 20 53 55 63.
Alternativt kan du kontakte Leder af Sundhed og Omsorg Pia Nyborg Hansen 20 53 53 84.
Job – og personprofil kan rekvireres.
Stillingen er en fuldtidsstilling med besættelse fra den 1. marts 2024 eller efter aftale
Sorø Sundhed og Omsorg var i 2019 nomineret til Arbejdsmiljøprisen i psykisk arbejdsmiljø
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Tokesvej 1, 1., 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5967254