BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Afdeling for Arbejdsmarkedsfastholdelse og Rehabiliteringsindsats i Center for Arbejdsmarked og Borgerservice i Sorø Kommune søger en ny medarbejder, der kan bidrage til at skabe gode resultater i vores arbejde.
Stillingen er opstået efter den omorganisering, der blev gennemført i forlængelse af en opnormering, der blev vedtaget i forbindelse med den sidste budgetaftale.
Om jobbet
Du vil sammen med dine kolleger skulle:
- Varetage alle myndighedsopgaverne i forbindelse med opfølgning på sygemeldte borgere, herunder overvejende de, der er overgået til jobafklaringsforløb.
- Organisere og afholde konstruktive rundbordssamtaler med henblik på at få borgere fastholdt på arbejdsmarkedet.
- Koordinere og igangsætte tilbud og indsatser for vores borgere i forhold til at støtte dem i deres tilbagevenden til arbejde eller afklaring af deres arbejdsevne.
- Klargøre egne sager til Sorø Kommunes Rehabiliteringsteam.
Opgaverne indebærer, at du selv sikrer sagsgange, og dokumentation omkring aftaler og opgaver, som en del af din øvrige udførelse af myndighedsopgaver.
Der stilles passende arbejdsplads til rådighed på jobcenteret som en del af en samlet løsning, hvor du vil få dit eget kontor.
Om dig
Du har gerne følgende erfaring og kompetencer:
- Du er uddannet socialrådgiver eller -formidler.
- Har erfaring med at arbejde med sygedagpengeområdet, herunder særligt borgere på jobafklaring.
- Er god til at motivere borgeren og arbejde ud fra borgerens ressourcer og kompetencer, så de fastholder en plads på arbejdsmarkedet.
- Kan arbejde med mange bolde i luften og samtidigt bevare den røde tråd.
- Formår at indgå i et værdigt samarbejde med borgeren og dennes arbejdsplads.
Afdelingen består af 16 medarbejdere, der udfører myndighedsopgaver inden for sygedagpenge-, jobafklaring og ressourceforløb, ledighedsydelses-, fleksjobs- og revalideringsområdet.
Herudover er der et antal fast tilknyttede konsulenter, der varetager den virksomhedsrettede indsats samt forskellige afklarende og støttende funktioner.
Vi har fleksibel arbejdstid, og vi har fokus på, at vi sammen har en god og sjov arbejdsdag, i en god tone. Vi arbejder under en form, hvor også hjemmearbejde er indtænkt, når det er foreneligt med opgaveløsningen.
Vi vægter vores arbejdsmiljø meget højt, og afdelingens mantra er ordentlighed.
Løn og ansættelse
Tiltrædelse hurtigst muligt, men vi er indstillet på at vente på den rette.
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst og aflønnet efter kvalifikationer.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
Vi holder samtaler fredag den 22. marts 2024.
Med henblik på hurtigst mulig ansættelse vil vi dog, hvis der er kvalificerede ansøgere, begynde at afholde samtaler løbende fra onsdag den 13. marts 2024.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Lindeberg på tlf. nr. 21 14 46 64.
Der er ansøgningsfrist for stillingen tirsdag den 19. marts 2024 kl. 08:00.
Arbejdssted vil være Jobcenter Sorø, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6007168