Socialafdelingen søger faglig leder med interesse for drift og udvikling af det specialiserede socialområde

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du arbejde med en bred vifte af opgaver indenfor økonomistyring og samtidig have det faglige ansvar på økonomiområdet.

Og hvis du derudover har lyst til at indgå i et dynamisk tværfagligt samarbejde med kollegaer både på de sociale tilbud i regionen og i Socialafdelingen, så er denne stilling helt sikkert noget for dig!

Vi søger en faglig leder for økonomi i Socialafdelingen, der er en administrativ enhed i Region Sjælland, hvor 19 medarbejdere beskæftiger sig med driftsledelse, udvikling og politikformulering på det regionale socialområde. Økonomiopgaver varetages af i alt 5 personer, der ud over den faglige leder tæller en chefkonsulent med særligt ansvar for køb og salg af pladser til kommunerne.

Hvad byder stillingen på:

Stillingen oprettes i sammenhæng med, at opgaver flyttes fra den centrale økonomienhed i Region Sjælland til Socialafdelingen. Med flytning af opgaver er det hensigten at knytte den økonomiske styring tættere på områdets faglige udvikling, hvor en stadig større andel af pladser sælges som særligt tilrettelagte tilbud med en særligt beregnet pris.

Som faglig leder vil du stå i spidsen for udvikling af nyt styringskoncept og i samarbejde med afdelingens øvrige økonomimedarbejdere være en vigtig aktør i udførelse af opgaverne.

Du vil komme til at arbejde både på et strategisk og operationelt niveau og indgå i projekter både internt i Socialafdelingen, tværgående i Region Sjælland, i samarbejde med de øvrige regioner, og med kommunerne.

Du refererer til enhedschef for det regionale Socialområde og vil have gode muligheder for faglig udvikling gennem varetagelse af det daglige arbejde.

Dine primære ansvarsområder bliver:

  • Koordinering af den samlede opgavevaretagelse på økonomiområdet
  • Udarbejdelse af tilbuddenes budgetter samt takstberegning.
  • Bevillingssager og løbende budgetopfølgning.
  • Takstopkrævning samt opkrævning af indtægtsdækket virksomhed.
  • Opgørelse af regnskab.
  • Udviklingsopgaver, herunder igangværende kontoplanprojekt.
  • Tovholder på konkrete opgaver, herunder løsningen af mange forskelligartede styringsmæssige og økonomiske problemstillinger.
  • Sikre at Socialområdets behov tilgodeses i Region Sjællands generelle systemmæssige udvikling.
  • Bidrage i det tværgående arbejde på hele socialområdet.

Om dig

Vi ønsker en faglig leder, der er god til at holde hovedet koldt i pressede situationer, har stærke samarbejdsevner, lyst til inddragelse og klar til at smøge ærmerne op. Du skal evne at udfordre eksisterende praksis konstruktivt og får energi af at bygge nye systemer og arbejdsgange op.

Du skal formå at opbygge gode og tillidsfulde relationer, da du er tålmodig, imødekommende og tryghedsskabende. Du kommer til at arbejde sammen med ambitiøse kollegaer, der har været i Socialafdelingen +10 år. Kollegialt lægges stor vægt på dialog, faglig sparring på højt niveau og fælles retning.

Derudover ser vi for os en profil med:

  • En stræk økonomifaglighed og betydelig erfaring med budgetstyring og budgetopfølgning i den offentlige sektor på både strategisk og koordinerende niveau.
  • Erfaring med faglig ledelse
  • Overblik, systematik og evne til at anvende og formidle sin faglighed.
  • Lyst til at forestå den faglige udvikling af økonomiteamets medarbejdere, herunder yde faglig sparring vedr. forskelligartede sager.
  • Gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt
  • Evne og villighed til også selv at producere og analysere.
  • En relevant videregående uddannelse.

Vi tilbyder:

  • En attraktiv og fleksibel arbejdsplads i en organisation, der lægger vægt på kvalitet og udvikling og hvor kollegaerne er kompetente og lydhøre, med en uformel omgangstone med plads til humor.
  • Et spændende, selvstændigt og afvekslende arbejde.
  • Plads til udvikling af personlige og professionelle kompetencer hvor du vil få plads til videreuddannelse.
  • Dygtige kollegaer der løfter i flok og udvikler sig sammen.
  • En attraktiv fysisk arbejdsplads i Sorø med gode transportmuligheder, gratis parkering og medarbejderkantine af høj kvalitet.
  • Mulighed for hjemmearbejdsdage.

Om det regionale socialområde

Det regionale socialområde består af 13 specialiserede tilbud, der fagligt spænder vidt fra tilbud til børn og voksne inden for handicap, udsatte, socialpsykiatri til sikrede institutioner for børn og unge og én institution for domfældte voksne udviklingshæmmede. Socialafdelingen er en alsidig arbejdsplads, hvor vi lægger vægt på fælles ejerskab og ansvar i løsningen af vores opgaver. Socialområdet forventes i 2024 at omsætte for 1 mia. kr. og beskæftige ca. 1800 medarbejdere.

Læs mere om Socialområdet og de 13 socialtilbud på www.regionsjaelland.dk under social.

Vi ønsker stillingen besat snarest muligt.

Samtale forventes at finde sted tirsdag den 19. marts 2024

Løn i henhold til gældende overenskomst.

Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 19.000 medarbejdere og et budget på 23 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5986731

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet