BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du en dygtig og ambitiøs jurist, som drømmer om at udfordre dig selv i en spændende og central stilling, hvor du yder juridisk rådgivning til både politikere, direktion, chefer og sagsbehandlere? Søger du en arbejdsplads, hvor du nemt kan komme igennem til en ansvarlig chef eller direktør? Med fleksibel arbejdstid, gode muligheder for at arbejde hjemme samt gode og engagerede kollegaer?
Om jobbet
Du kommer til at yde juridisk rådgivning til både politiske udvalg, borgmester, direktion, chefer og sagsbehandlere fra flere forskellige fagområder, når du sammen med vores anden jurist skal understøtte hele organisationen juridisk.
Du vil få mulighed for at prøve kræfter med både styrelsesretlige spørgsmål, teknik og miljøområdet, det specialiserede socialområde, beskæftigelsesområdet, tilsynet med almenboligområdet og aktindsigter. Vi forestiller os, at du vil få nogle særlige områder, som du primært har ansvaret for, men hvilke det skal være, vil afhænge af dine ønsker og kompetencer.
Vi kan garantere, at du vil få et varieret job med gode muligheder for at udvikle dig fagligt. Vi har et tæt tværfagligt samarbejde, og du vil derfor få en bred kontaktflade. Du vil ofte få en koordinerende funktion, både når der skal findes gode helhedsorienterede løsninger på udfordringer, og når ny lovgivning skal omsættes til praksis. Vi forventer ikke, at du kan hele den kommunale lovgivning på fingerspidserne, men at du har lyst til at sætte dig ind i nye områder.
Vores jurister er meget værdsatte i hele organisationen, og du vil derfor opleve ofte at blive stoppet på din vej rundt i huset med spørgsmål om stort og småt samtidig med, at du typisk vil have gang i et eller flere større udviklingsprojekter.
Det er derfor afgørende, at du får energi af at fjerne sten på vejen for andre og kan prioritere din tid mellem mindre ad hoc-spørgsmål og større tidskrævende, udviklingsorienterede opgaver. Dét med prioritering er vigtigt, så du undgår at blive opslugt af småopgaver, og så vi får rykket på det, der for alvor flytter organisationen.
Det er dig, vi leder efter, hvis du...
- er stærk og sikker i din rådgivning og har styr på din juridiske metode
- er skarp, når det kommer til forvaltningsretlige regler, og hurtigt kan sætte dig ind i nye retsområder
- har lyst til at arbejde med en bred og meget alsidig juridisk opgaveportefølje
- kan omsætte paragraffer til almindeligt hverdagssprog og skrive politiske sager, som alle kan forstå
- har fokus på, at din juridiske rådgivning skal understøtte fagcentrenes opgaveløsning
- kan fungere som sparringspartner, når der skal findes løsninger på konkrete udfordringer
- kan operere i øjenhøjde med en naturlig, imødekommende fremtoning, uanset hvem du taler med
- går til opgaver og samarbejde med lige dele godt humør, integritet og gennemslagskraft
Vi kan tilbyde
Et spændende og afvekslende job med gode udviklingsmuligheder, som du i vid udstrækning selv kan præge. Der er tale om en selvstændig og indholdsrig stilling, hvor du selv har mulighed for at påvirke din arbejdsdag.
Du kommer til at arbejde i stabsenheden Sekretariat for Politik, Ledelse og Erhverv på rådhuset i Sorø, hvor du får 16 gode kollegaer, som arbejder med sekretariatsbetjening af kommunalbestyrelse, udvalg og direktion, udvikling, jura, kommunikationsopgaver og erhvervsudvikling.
Du vil opleve, at der er meget at lave, men også at du har en høj grad af fleksibilitet og frihed til selv at strukturere og tilrettelægge dine opgaver. Da vi er en mindre kommune, er der kort vej til chefer og kolleger i andre afdelinger. Vi holder en uformel tone, værdsætter grin og kage og går op i at hjælpe hinanden.
Sekretariat for Politik, Ledelse og Erhverv er en del af Økonomi og Stab, som er overordnet ansvarlig for en række væsentlige tværgående områder og opgaver, der understøtter organisationens borgerrettede drift og udvikling. Udover Sekretariat for Politik, Ledelse og Erhverv er der følgende enheder i Økonomi og Stab: Regnskab og Administration, Budget og Styring, HR og Arbejdsmiljø, IT og Digitalisering, Kultur og Fritid.
Ansættelsesvilkår
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Forventet startdato er d. 1. august 2023. Ansættelse sker efter gældende overenskomst. Der vil være mulighed for indplacering som specialkonsulent eller chefkonsulent afhængig af kvalifikationer og erfaring. Men du kan også være en skarp nyuddannet jurist med mod på at kaste dig over mange forskelligartede opgaver.
Rådhuset nås nemt med bil og tog, og hvis du vælger det sidste, så er det muligt at aftale, at arbejdstiden starter i toget.
Mere information
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte Sekretariatsleder for Politik, Ledelse og Erhverv Louise Tarp Thorgaard på tlf. 29160269 eller juridisk chefkonsulent Mette Faurby Østergaard på telefon 57876012.
Ansøgningsfrist
Vi skal modtage din ansøgning senest d. 12. juni 2023.
Ansøgningsprocedure
Send din ansøgning ved at klikke på "Send ansøgning" og vedhæft din ansøgning, dit CV og dit eksamensbevis. Vi tager kun imod elektroniske ansøgninger.
Der afholdes 1. samtale d. 14. og 15. juni og 2. samtale d. 20. juni.
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://soroe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=df888da5-28c1-4f29-88f5-ddd74422743c
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5838337