Redaktører til sociale medier (barselsvikariater) - Koncern Ledelse og Kommunikation, Regionshuset Sorø

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Redaktører til sociale medier (barselsvikariater) - Koncern Ledelse og Kommunikation, Regionshuset Sorø

Kan du skrive scroll-stoppende opslagstekster og lave videoer til sociale medier? Interesserer du dig for platformenes algoritmer, og kan du omsætte deres ’benspænd’ til strategisk indhold? Er du også glad for at undervise og rådgive? Kan du svare ja til spørgsmålene, er rollen som redaktør for sociale medier i Region Sjælland måske noget for dig.

Region Sjælland er en stor organisation med 23.000 medarbejdere. Der gemmer sig mange gode historier, som fortjener at blive fortalt. Som organisation er vi til stede på Facebook, LinkedIn og X, og vi skal selvfølgelig bruge kanalerne til at fremhæve vores dygtige medarbejdere og regionens arbejde generelt; men du ved sikkert også, at organisk indhold fra virksomhedskonti efterhånden har svære vilkår. Derfor vil vi gerne aktivere vores medarbejdere og deres personlige profiler. Det har ført til, at vi har sat en employee advocacy-indsats i søen. Lige nu består den i at tage ud og undervise medarbejdere i, hvordan de kan bruge deres personlige profiler til at fortælle om deres arbejde, hvorefter vi står særligt til rådighed for de medarbejdere, der har takket ja til at være en del af pilotprojektet.

Vi søger to redaktører til sociale medier. Stillingerne er placeret i enheden Medier og Omdømme, som er en del af Koncern Ledelse og Kommunikation. Vi er dagligt involveret i en lang række interne og eksterne historier og har samtidig dagsordener, som vi selv ønsker at sætte – både regionalt og nationalt. Vi arbejder med fra start at komme 360 grader rundt om opgaverne med fokus på både den interne og eksterne kommunikation.

Medier og Omdømme består af en chef, en redaktionsleder og 10 kolleger, som arbejder tæt sammen og har en herlig uformel omgangstone.

Vi vægter højt, at du kan se værdien i både hurtig sparring hen over skærmen og at blive koblet på projekter både som rådgiver og som udførende på nogle af opgaverne. Vi forestiller os derfor, at du godt kan lide at arbejde meget ’hands on’, og at du er god til at følge dine opgaver til dørs.

Din profil

Du har en relevant kommunikationsuddannelse, og erfaring fra en politisk styret organisation er en fordel, men ikke et krav.

Din digitale værktøjskasse er fyldt med skarptslebne redskaber, og du kan begå dig hjemmevant på Facebook og LinkedIn – særligt i deres respektive admin-systemer. Derudover har du også styr på, hvordan man sætter annoncer op på Facebook.

Du har ligeledes erfaring med videoproduktion til sociale medier og kan redigere i programmer som fx Premiere Rush, Premiere Pro og/eller iMovie.

Fokus på gode relationer og samarbejde er centralt. Du kommer nemlig også til at være sparringspartner, rådgiver og i det hele taget indgang for hele organisationen, når det drejer sig om spørgsmål inden for sociale medier.

Eksempler på dine opgaver

Da vi søger to kolleger, vil vi i samarbejde med dig og den anden redaktør finde ud af, hvordan opgaverne skal varetages. Nedenstående oversigt skal derfor ikke ses som en tjekliste, men overvej gerne, hvor dine styrker ligger.

  • Videooptagelse- og redigering både med iPhone og kamera samt andet professionelt udstyr
  • Opdyrkning og produktion af historier helt fra idé til udgivet opslag – inkl. visuelt materiale i form af foto eller video
  • Strategisk blik på regionens Facebook og LinkedIn
  • Koordinering af historier til sociale medier, som ligger i redaktionskalenderen
  • Kontaktperson for et politisk udvalg, et sygehus og et tværgående center
  • Undervisning i brug af sociale medier med udgangspunkt i employee advocacy
  • Undervisning i brug af sociale medier for forskere
  • Oplæg om sociale medier generelt
  • Ad hoc sparring og rådgivning
  • Vejledning ift. GDPR og databeskyttelse med hjælp fra vores afdeling for informationssikkerhed
  • Opsætning, monitorering og afrapportering på annoncer
  • Community management
  • Copywriting
  • Fotoredigering og grafisk arbejde til husbehov
  • Kontakt til SoMe-kolleger i de fire andre regioner samt i Danske Regioner

Praktisk information

Stillingerne er fuldtid på 37 timer pr. uge, men er tidsbegrænset til 1 år, da de er barselsvikariater (ansættelse hurtigst muligt). Vi har flextidsordning og aftale om op til seks hjemmearbejdsdage om måneden.

I dit daglige arbejde får du tæt samspil med dine i alt 30 kolleger i Koncern Ledelse og Kommunikation. Du vil referere til kommunikations- og pressechef Claus Jark Clausen. Arbejdsstedet er regionshuset i Sorø.

Ansøgningsfrist

Vi glæder os til at læse din ansøgning, som vi skal have modtaget inden den 27. maj 2024 kl. 12:00.

Kontakt os gerne

Anne-Sofie Lundholm, Social Media Manager, anlund@regionsjaelland.dk, mobil 93 57 77 20

Claus Jark Clausen, kommunikations- og pressechef, clcl@regionsjaelland.dk, mobil 20 54 25 22

Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 19.000 medarbejdere og et budget på 23 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6045926

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet