Leder til Proces og Data

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du interesse for procesoptimering, RPA, compliance, kvalitet og data? Kan du som leder skabe medarbejdertrivsel, motivation og tydeliggøre rammer og retning? Drives du af at levere resultater, og er du i stand til rettidigt at kunne gennemskue udviklingen og justere forventninger om nødvendigt? Så er dette job måske noget for dig.

Som leder af Proces og Data vil du blive en del af IT og Digitalisering, som samlet set varetager opgaver med kommunens IT-infrastruktur, IT-support og digitale udvikling. IT og Digitalisering er en del af ”Økonomi og Stab” og består, udover Proces og Data, af tre andre teams: IT-drift, IT-support samt Koordination og Kommunikation. Du vil referere til overordnede ansvarlige for IT og Digitalisering, som refererer direkte til direktionen.

Etableringen af det nye team sker bl.a. som et led i Sorø Kommunes store investering i, hvordan IT og Digitalisering kan ruste os ift. den demografiske udfordring, hvor der er færre ledige på arbejdsmarkedet og behovet for kommunens service øges.

Din arbejdsplads er på rådhuset i Sorø. Du vil have personaleansvar for 9 konsulenter, hvor fire har ansvar for indkøb og udbud (heriblandt en fagkoordinator for området), to arbejder med data og RPA og resten arbejder med proces-optimering og er deltagere i diverse projekter og samarbejde med fagcentre.

Dine ansvarsområder vil omfatte

  • analysere, optimere samt understøtte compliance ift. arbejdsprocesser bredt i administrationen
  • udvikling og vedligeholde RPA
  • datamodellering/BIrapportering
  • Indkøb og udbud
  • understøtte gevinstrealisering for igangværende projekter
  • vurdere gevinstpotentiale før eventuel opstart af projekter
Du får ansvaret for etableringen af det nye team, herunder definering af rolle/ansvar, KPI’er, tidsplan og samarbejdsflader til andre interne/eksterne interessenter. Du forventes også selv at producere materiale, kommunikere med andre interne og eksterne aktører, og tage del i koordinationen på tværs af IT og Digitalisering samt med andre relevante stabs- og fagområder.

Formelt vil det nye team være en del af den nye organisation pr. 1. september, og det forventes af arbejdsgange, indsatser, målsætninger mv. er defineret primo oktober. Du kan forvente stor opbakning fra dine leder-kollegaer og jeres overordnede leder.

Ledelsesstil
  • Du er en leder, som prioriterer dine medarbejderes trivsel højt og er i stand til at skabe tillid og tryghed mellem dig og dine medarbejdere
  • Du bevarer roen i pressede situationer, og tænker hellere to gange før du handler
  • Du er en dygtig formidler, og kan kommunikere rammer og retning let og forståeligt for egne medarbejdere såvel som for andre i organisationen
  • Du er både ambitiøs og pragmatisk ift. definering og prioritering af målsætninger
  • Du understøtter et godt og transparent samarbejde i ledelsesgruppen
  • Du kan lede op ad, dvs. understøtte din egen leder ift. hvad der skaber en positiv udvikling
Faglighed og baggrund
  • Du har erfaring med personaleledelse
  • Du har enten forståelse for principperne eller uddannelse i LEAN, Prince2, SCRUM eller lignende
  • Det vægtes positivt, hvis du i større offentlige/private organisationer tidligere har arbejdet med større forandringsprocesser gerne vedrørende ændringer af daglige arbejdsgange og compliance
  • Det vægtes positivt, hvis du har en lederuddannelse
  • Det vægtes positivt, hvis du har erfaring med at anvende projekt og porteføljestyringsværktøjer
  • Ansøgere med erfaring primært fra den private sektor er også velkomne
  • ITteknisk baggrund ikke nødvendig
Stillingen er på 37 timer, og lønnen fastsættes efter gældende overenskomst mellem kommunen og den relevante faglige organisation.

Ansøgningsproces
Ansøgningsfristen er d. 2. august 2023
Der er ansættelsessamtaler d. 9. august 2023
Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2023

Hvis du indkaldes til samtale, vil du, før selve samtalen, blive bedt om at forberede fremlæggelse af svar til en række spørgsmål.

Har du brug for mere viden, ring eller skriv til Mikael Hultengren, ansv. for IT og Digitalisering på 20630008 eller på e-mail: msteh@soroe.dk.
NB.: Mikael får i perioder mange opkald. Du er velkommen til at sende ham en sms om at ringe dig op.

 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://soroe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=9d4b11ab-3ac5-417d-bd1a-a30a068ed544

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5876965

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet