BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Afdeling for Arbejdsmarkedsfastholdelse og Rehabiliteringsindsats i Center for Arbejdsmarked og Borgerservice i Sorø Kommune søger en ny medarbejder, der kan bidrage til at skabe gode resultater i vores arbejde med borgere på ressourceforløb.
Stillingen er opstået i forbindelse med, at vi ønsker at afprøve en indsatsform der kræver, at vores medarbejdere i Ressourceforløbsteamet varetager andre opgaver i forbindelse med sagsbehandling. Vi vil tilbyde vores borgere på Ressourceforløb, at de kan vælge, at deres koordinerende sagsbehandler kører ”egen indsats” og samtidig bliver deres beskæftigelsesmentor.
Om jobbet
Du vil sammen med dine kolleger skulle varetage opgaver i forbindelse med jobcenterets arbejde med borgere på ressourceforløb, herunder bl.a.:
- Arbejde målrettet med borgers CV på Jobnet.
- Vejlede og støtte borgere i dennes ønsker for fremtiden.
- Hjælpe borgere med at få fokus på egne ressourcefor og kompetencer
- Støtte borgere i at deltage i virksomhedsrettede tilbud og indsatser
- Koordinere og igangsætte tilbud og indsatser for vores borgere i forhold til at støtte dem i deres tilbagevenden til arbejde eller afklaring af deres arbejdsevne.
- Klargøre egne sager til Sorø Kommunes Rehabiliteringsteam.
Opgaverne indebærer også, at du selv sikrer sagsgange, og dokumentation omkring aftaler og opgaver, som en del af din øvrige udførelse af myndighedsopgaver.
Om dig
Du har gerne følgende erfaring og kompetencer:
- Du er uddannet socialrådgiver eller -formidler.
- Du har erfaring med at arbejde med borgere på ressourceforløb.
- Du er god til at motivere borgeren og arbejde ud fra borgerens ressourcer og kompetencer, så de fastholder, eller støttes tilbage til, en plads på arbejdsmarkedet.
- Du kan arbejde med mange bolde i luften og samtidigt bevare den røde tråd.
- Du formår at indgå i et værdigt samarbejde med borgeren og dennes arbejdsplads.
Afdelingen består i forvejen af 19 medarbejdere, der udfører myndighedsopgaver inden for sygedagpenge, jobafklaring og ressourceforløb, ledighedsydelses-, fleksjobs- og revalideringsområdet.
Herudover er der et antal fast tilknyttede konsulenter, der varetager den virksomhedsrettede indsats samt forskellige afklarende og støttende funktioner.
Vi har fleksibel arbejdstid, og vi har fokus på, at vi sammen har en god og sjov arbejdsdag, i en god tone. Vi arbejder under en form, hvor også hjemmearbejde er indtænkt, når det er foreneligt med opgaveløsningen.
Vi vægter vores arbejdsmiljø højt, og afdelingens mantra er ordentlighed.
Løn og ansættelse
Tiltrædelse 1. oktober 2024, men vi venter naturligvis på den rette.
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst og aflønnet efter kvalifikationer.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling (30 – 37 timer).
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Lindeberg på tlf. nr. 21 14 46 64.
Der er sidste ansøgningsfrist for stillingen mandag den 19. august 2024 kl. 08:00.
Vi holder samtaler torsdag den 22. august 2024.
Arbejdssted vil være Jobcenter Sorø, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6081805