Fleksjobkonsulent til arbejdsmarkedsfastholdelse og rehabilitering i Sorø Kommune

dato

Afdeling for Arbejdsmarkedsfastholdelse og Rehabiliteringsindsats i Sorø Kommune har brug for en erfaren medarbejder med kendskab til arbejdet med fleksjobvisiterede. En kollega, der kan bidrage til at skabe gode resultater, med et højt fagligt niveau.

Om jobbet
Du vil f.eks. skulle:

  • Være primær kontakt for fleksjobbere i beskæftigelse.
  • Varetage lovpligtige 2 ½- og 4 ½ års opfølgningssamtaler.
  • Medvirke til at fastholde fleksjobansatte i beskæftigelse.
  • Dialog med relevante samarbejdspartnere.
  • Udarbejde beskrivelser til brug for borgernes sager.
Som en del af opgaveløsningen har du ansvaret for at sikre sagsgange og dokumentation.

Der stilles passende arbejdsplads til rådighed på jobcenteret som en del af en samlet løsning, hvor nogle har eget kontor, mens andre deler kontor med en eller flere kollegaer.
Du vil forventeligt skulle sidde på et delekontor.

Der vil være en stor del af jobbet, som foregår i samarbejde med virksomhederne, hvorfor det er en forventning, at du har en vis erfaring med samarbejdet med virksomheder og har interesse for arbejdsmarkedet generelt.

Foruden opgaver indenfor fleksjobområdet vil du også, i det omfang tiden tillader det, skulle tage aktiv del i at gennemføre afklarende forløb for afdelingens øvrige borgere.

Om dig
Du har følgende erfaring og kompetencer:
  • Har erfaring med arbejdsmarkedslovgivningen, og særligt med området for fleksjobvisiterede.
  • Kan arbejde med mange bolde i luften og samtidigt bevare den røde tråd.
  • Formår at indgå i et værdigt samarbejde med borgeren.
  • Har kørekort.
  • Det vil være en fordel, hvis du har kendskab til it-systemerne Vitas og Fasit.
Om os
Afdelingen består af 18 medarbejdere, der udfører myndighedsopgaver inden for sygedagpenge, jobafklaring og ressourceforløb, ledighedsydelses-, fleksjobs- og revalideringsområdet.
Herudover er der et antal fast tilknyttede konsulenter, hvor du kommer til at blive den ene, der varetager den virksomhedsrettede indsats samt forskellige afklarende og støttende funktioner.

Vi har fleksibel arbejdstid, og vi har fokus på, at vi sammen har en god og sjov arbejdsdag, i en god tone. Vi arbejder under en form, hvor også hjemmearbejde er indtænkt, når det er foreneligt med opgaveløsningen.

Vi vægter vores arbejdsmiljø meget højt, og afdelingens mantra er ordentlighed. 

Løn og ansættelse
Du skal helst kunne tiltræde den 1. februar 2025, men vi venter naturligvis på den rette.
Du vil blive ansat efter gældende overenskomst og aflønnet efter kvalifikationer. Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.
 
Vi holder samtaler onsdag den 18. december 2024.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål omkring stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Brian Lindeberg på tlf. nr. 21 14 46 64.

Der er ansøgningsfrist for stillingen mandag den 16. december 2024 kl. 08.00.

Arbejdssted vil være Jobcenter Sorø, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-12-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142355

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet