BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Sorø Kommune søger en erfaren projektleder til at stå i spidsen for byggemodning af kommunens grunde i forbindelse med salg. Stillingen er placeret i Ejendom og Energi, som er en del af fagcenter Teknik, Miljø og Drift.
Opgaven med byggemodning af kommunens grunde og forberedelse til salg er afvekslende og med en bred kontaktflade, både internt i kommunen og i forhold til private entreprenører, bygherrer og forsyningsselskaber. Du vil blive involveret i processen fra udbud og gennemførsel af nye byggemodninger, til områderne er solgt til nye grundejere.
Du får væsentlig indflydelse på, hvordan opgaverne udføres og tilrettelægges, og det er derfor vigtigt, at du kan dokumentere gode resultater fra en lignende stilling.
Du skal blandt andet:
- Stå for projektledelsen af byggemodningssager, herunder de konkrete anlægsprojekter,
- Drive kommunikation om byggemodningssagerne, i samarbejde med kolleger
- Stå for koordinering med relevante plan- og myndighedsafdelinger, eksterne rådgivere, entreprenører m.fl.
- Gennemføre udbud og indgå aftaler
- Følge op på indgåede kontrakter
- Lave økonomistyring og afrapportering
- Udarbejde politiske indstillinger om projekterne
- En del af tiden kan du også have andre opgaver – alt efter kompetencer - som fx projekter om vedligehold af kommunens bygninger.
Vi søger en projektleder, der har erfaring med at drive lignende projekter, gerne indenfor byggeri og anlæg. Din uddannelsesmæssige baggrund er ikke nødvendigvis afgørende, men du er en effektiv projektleder med gode kommunikative evner både skriftligt og mundtligt, er engageret og god til at samarbejde og trives med at få tingene til at lykkes. Du har et højt ambitionsniveau, et stort overblik og er proaktiv, også i pressede situationer.
Herudover forventer vi, at du har interesse for og kan opfylde disse punkter:
- Erfaring eller viden om LAR-anlæg, befæstede arealer og byrum fra offentlig, rådgivende eller udførende virksomhed
- Erfaring med anlægsprojekter
- God økonomisk forståelse og analytisk sans
- Har flair for at tænke i helheder på tværs af faglige arbejdsområder
- Har forståelse og interesse for at arbejde i en politisk styret organisation
Som projektleder for byggemodning varetager du bygherrerollen og fungerer som bindeled mellem de relevante aktører i og udenfor kommunen. Det er både interne og eksterne interessenter, fx rådgivere og entreprenører, politikere, borgere og kolleger i planafdelingen, vejafdelingen m.fl. Du vil skulle udvikle nye byområder fra jorden bliver købt af kommunen, bistå i lokalplanprocessen, lave udbudsmateriale til rådgiver, udbyde entrepriserne, styre anlægsprojekterne og til sidst hjælpe med salget af både parcelhusgrunde og erhvervsgrunde i områderne. Du har ansvar for styring og fremdrift i anlægsfasen, herunder samarbejde med entreprenøren, sikre rådgivers fagtilsyn, styre projektøkonomien, lave politiske sagsfremstillinger m.m. Byggeledelsen udføres med tæt reference til afdelingslederen, som har det overordnede økonomiske ansvar i alle faserne.
Som projektleder for byggemodning tilbringer du en del af din tid på byggepladser, hvor du har ansvaret for den praktiske gennemførelse af projekter, kontakt til nye grundejere og sikre at disse overholder de i byggetilladelsen stillede krav. Den øvrige tid vil du være på kontoret med bl.a. opfølgning og økonomistyring. Vi lægger vægt på at du arbejder selvstændigt, men samtidig kan indgå i et team af engagerede og professionelle kolleger.
Hvem er vi?
Teknik, Miljø og Drift består af ca. 180 medarbejdere fordelt på 6 afdelinger. Den kommende projektleder til byggemodning hører til i Ejendom og Energi, som blandt andet har til opgave at vedligeholde og energioptimere kommunens bygninger.
Ejendom og Energi kan tilbyde dig spændende udfordringer i et selvstændigt og afvekslende job, med mange forskellige samarbejdspartnere og relationer. Vi er en mindre uformel organisation med stor faglig bredde, indsigt og erfaring, og anvender dette med en praktisk tilgang til opgaverne.
Ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Der er tale om en fast stilling på 37 timer om ugen, med mulighed for at arbejde hjemme efter aftale. Det betyder, at du vil have god mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til arbejdsopgaverne, dine kollegaer og dit privatliv.
Vil du høre mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingsleder Gitte M. Bertelsen på tlf.: 21 99 81 42, eller på mail: gmalb@soroe.dk
Ansættelsesforløb
Ansøgningsfrist er torsdag den 12. september 2024 kl. 23.59.
Ansættelsessamtaler bliver afholdt fredag den 20. september 2024. Vi forventer at holde en evt. anden samtale tirsdag den 24. september 2024.
Tiltrædelse pr. 1. november 2024 eller snarest derefter.
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6094539