BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med gode spildevandsløsninger i byer og ved bebyggelse i det åbne land? Vil du være med til at løfte målsætningerne i vandområdeplanerne? Er du struktureret og kan du levere sagsbehandling på højt fagligt niveau? Er du en holdspiller, som er god til at løfte i flok? Så er du måske den person vi leder efter.
Du har nu mulighed for at blive en del af vores engagerede spildevandsteam. I Sorø Kommune har vi fokus på at samarbejde om at håndtere spildevandet i byerne og i det åbne land. Politikerne har godkendt et ambitiøst spildevandstillæg som klarlægger indsatsen i kloakopland de næste 10 år, for at komme nærmere målet, om at leve op til indsatserne i vandområdeplanerne for de regnbetingede udløb. Vi har derfor brug for ekstra hænder til at løse denne opgave i samarbejde med forsyningen.
Vi søger to kollegaer til spildevandsteamet, som lige nu består af fire sagsbehandlere. Stilling 1 vil være tilknyttet opgaver inden for spildevand og stilling 2 vil være todelt, hvor ca. 80 % af tiden anvendes på spildevandsområdet og ca. 20 % vil omhandle opgaver inden for byggeanlægsaffald, hvor du står for anvisning af byggeaffald fra nedrivninger og renoveringer.
Om jobbet
Spildevand
I stilling 1 og 2 vil dine arbejdsopgaver primært være sagsbehandling på spildevandsområdet:
- Påbud og opfølgning ved ny kloakering og separatkloakering
- Opfølgning på kloaktilslutninger i områder der blev kloakeret for år tilbage
- Behandle henvendelser vedr. spildevand fra borgere og ejendomsmæglere m.v.
- Sagsbehandlingen af spildevandstilladelser – fx udledning, nedsivning, tilslutning til private spildevandsanlæg i kloakerede og ikke kloakerede områder.
- Opfølgning på påbud om forbedret spildevandsrensning i det åbne land
I stilling 2 vil du også skulle arbejde med opgaver inden for byggeanlægsaffaldsområdet:
- Anvise byggeaffald fra renoveringen og nedrivninger
- Sikre at farligt og forurenet affald håndteres korrekt
- Sikre at vi får genanvendt genanvendelige rene affaldsressourcer fra byggeaffald
- Følge op på håndteringen af byggeaffald
- Kontakt med private borgere, rådgivere og entreprenører
Om dig
Vi forestiller os, at du:
- Har en længerevarende uddannelse inden for miljøområdet, og du evner at omsætte svært fagligt stof til klare og tydelige budskaber i både skrift og tale.
- Er en initiativrig holdspiller som kan inddrage, engagere og etablere kontakt til kollegaer og til relevante aktører og sikre tæt samarbejde i sagsgangene.
- Er grundig og systematisk, så opgaverne kvalitetsmæssigt er i top.
- Har gode digitale kompetencer og er vant til at navigere og inddrage digitale værktøjer i din hverdag.
- Er serviceminded i kontakten med borgere og virksomheder.
- Trives i et miljø, hvor hverdagen veksler mellem koncentreret sagsbehandling og helikopterperspektiv i miljømæssige spørgsmål.
Derudover håber vi:
- At du har kendskab til den danske lovgivning og administration på spildevands- og byggeanlægsområdet eller har lyst til og mod på hurtigt at sætte dig ind i områderne.
- Du er helhedsorienteret og pragmatisk og er en naturlig ambassadør for fagområdet.
- Har kendskab til at arbejde i en politisk ledet organisation.
- Er robust og ikke bange for at håndhæve miljøbeskyttelsesloven over for borgere.
- Det er desuden et krav, at du har kørekort til personbil.
Vi tilbyder
Vi glæder os til at byde dig velkommen. Du kommer til at indgå i Natur- og Miljøafdelingen, hvor du får 17 kollegaer, der arbejder inden for områderne: jordforurening, drikke- og badevand, virksomhed, skadedyr, landbrug, affald, vandløb, natur og klima. I afdelingen prioriteres tid til faglig sparring og trivsel i en, til tider, travl hverdag. Dine kolleger er fagligt kyndige og barren er sat højt.
Natur og Miljø er desuden en integreret del af Fagcenter Teknik, Miljø og Drift med godt 50 medarbejdere på Rådhuset og 130 ude i driften. I fagcentret lægges vægt på godt samarbejde mellem kollegaer, virksomheder, borgere og politikere. Vi har et godt arbejdsklima med en god uformel omgangstone og et højt fagligt niveau. Vi arbejder efter princippet ”frihed under ansvar” og har høj grad af selvledelse.
Sorø Rådhus er lokaliseret i Sorø by og er i gåafstand til smukke omgivelser herunder både Sorø søerne og skovområder. Der er desuden nem adgang med både bil fra motorvejen og offentligt transport, hvor rådhuset ligger 6 minutter i bus fra stationen.
Løn- og ansættelsesforhold
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer og vi har fleksibel arbejdstid med mulighed for hjemmearbejde. Ansættelsen sker efter gældende overenskomst med aflønning efter kvalifikationer i henhold til principperne i Ny Løn. Arbejdsstedet er Sorø Kommunes Rådhus, Rådhusvej 8, 4180 Sorø.
Forventet opstartstidspunkt er pr. 1. januar 2024.
Ansøgningsfrist
Hvis du ønsker at komme i betragtning til stillingerne, skal vi modtage din ansøgning senest den 12. november 2023. I ansøgningen skal du skrive, om du søger begge stillinger eller angive om det er stilling 1: Spildevand eller stilling 2: Spildevand og byggeanlægsaffald du ansøger.
Første samtale afholdes den 20. eller 22. november 2023. Evt. anden samtale afholdes fredag d. 24. november 2023.
Indkaldelse til samtale sker på mail torsdag den 16. november. I mailen får du et link, hvor du selv kan booke tidspunkt til samtalen.
Vi glæder os til at læse din ansøgning.
Kontaktperson
Har du spørgsmål eller ønsker yderligere oplysninger, kan du kontakte leder af Natur og Miljø, Sofie Byrnak, på tlf. 57876370 eller ahjeb@soroe.dk.
Du kan, forud for en evt. samtale, blive bedt om at forberede en case.
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5925656