BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du den rette kombination af ledelseserfaring, en stærk regnskabs- og styringsprofil og brænder for at gøre en forskel. Så er du måske vores nye chef til funktionen Sygehusafregning i Regnskab og Finans i Koncern Økonomi, Region Sjælland.
Sygehusafregning er en nyetableret funktion i den forstand, at være en sammenlægning af flere relaterede opgaveområder inden for sygehusafregning. Den nye funktion er placeret i Regnskab og Finans i Koncern Økonomi i Region Sjælland.
Sygehusafregning løser alle opgaver vedrørende køb og betaling af ydelser fra offentlige og private sygehuse og varetager afregning, forhandling og opgørelsesopgaver vedrørende regionens køb af sygehusydelser i andre regioner, privathospitaler, hospices og private specialsygehuse med en omsætning på over 3 mia. kr. Af andre væsentlige opgaver kan nævnes budgetopfølgning, udvikling og styrkelse af kontrolfunktioner for afregning samt analyser af det udenregionale forbrug.
Chefen for Sygehusafregning refererer til Finans- og Regnskabschefen i Regnskab og Finans. Regnskab og Finans består af 3 funktioner og ca. 40 medarbejdere. Regnskab og Finans har blandt andet ansvar for en del af Region Sjællands bogholderi, udvikling og implementering af lokale robotter, finansfunktioner samt facilitering af Regionens økonomisystem.
Du vil indgå i et lederteam af 4 ledere i en enhed hvor vi ledelsesmæssigt samarbejder om kerneopgaverne, vi hjælper hinanden med de områder hvor vi er i gang med at opbygge tung erfaring, med andre ord er det stadig relevant at søge denne stilling selvom du ikke mestrer alt på forhånd
Sygehusafregning forventes derudover at have et betydeligt samarbejde med en anden enhed i Koncern Økonomi; Sundhedsøkonomi. Sundhedsøkonomi understøtter udviklingen af sundhedsvæsenet med diverse analyser og økonomiske forhold ved opgaveflytninger mellem sygehuse, udvikler styringsmodeller for sundhedsvæsenet og sørger for et ensartet og sikkert budgetoverblik og analyser i den forbindelse.
Ansvar og opgaver
Funktionen Sygehusafregning, består p.t. af 8 højt specialiserede og dedikerede medarbejdere inden for sygehusafregning, som refererer til Chefen for Sygehusafregning.
Til at lede funktionen, har vi brug for en fagligt dygtig, løsningsorienteret leder, der både kan gå forrest når det gælder om at styre, forstå og håndtere det specialiserede faglige område og som selv kan bidrage til sagsløsning med faglig indsigt, sags- og procesforståelse. Stillingen kræver således både indsigt, analytisk kraft og robusthed, smidige forhandlingsevner, og evne til at tåle lidt af hvert.
Mere specifikt bliver dine opgaver bl.a. at:
- Styre afregning af og analysere det udenregionale sygehusforbrug
- Sikre den daglige drift af den omfattende og afregning, hhv. fakturabetaling og opkrævning på området, lige fra køb og salg mellem regioner, opkrævning vedr. behandling af udenlandske borgere og afregning for høreapparater til klinikker og leverandører
- Varetage Regionens interesser, forberede og indgå i forhandlinger og opgørelser vedrørende regionens køb af sygehusydelser i andre regioner, privathospitaler, hospices og private specialsygehuse
- Repræsentere Regionen og Koncern Økonomi i interne og eksterne grupper
- Analysere og være på forkant med lovgivning, retningslinjer og andre rammebetingelser, der påvirker området
- Lede og udvikle dit team på 8 medarbejdere herunder motivere, inspirere, opbygge og vedligeholde teamsamarbejdet
- Understøtte samarbejdet på tværs af funktioner og enheder i samarbejde med dine kolleger i resten af Regnskab og Finans og sammen med dine nære samarbejdspartnere i Sundhedsøkonomi
Faglige kvalifikationer
Du har en akademisk videregående og relevant uddannelse inden for økonomi- regnskab og/eller sundhedsøkonomi suppleret med ledelseserfaring. Der forventes enten fra starten indsigt i det mellemregionale betalingssystem eller lyst og evne til at tilegne sig denne specialkompetence.
Hertil kommer at du:
- Kendskab til sundhedsvæsenet vil give dig en hurtig start i jobbet – men det er ingen betingelse
- Har erfaring med offentlig økonomistyring
- Har gode analytiske evner, og er metodisk og talstærk
- Samtidigt sætter en ære i at få den daglige drift til at fungere smidigt og effektivt
- Har flair for at skabe opgaverelaterede løsningsideer og optimere f.eks. ved hjælp af robotter
- Har blik for samarbejdspartneres vilkår
- Har evne til at skabe og levere resultater – alene eller i samarbejde
Personlige kvalifikationer
- Du kan både lytte og sætte en klar retning
- Du er fagligt ambitiøs, faglig skarp og faglig formidlende inden for faget
- Du trives med samtidige og komplekse opgaver, uden at miste fokus og interesse for driftsopgaverne
- Du kan se både det samlede billede og detaljen
- Du er initiativrig og ansvarlig og fremstår som en troværdig samarbejdspartner
- Du trives lige så godt med hands-on opgaveløsning som med delegering af opgaver
- Du kan varetage dit ansvarsområde selvstændigt og tage initiativer til og være ideskaber inden for dit faglige virkeområde
- Du kan overskue og skriftligt fremstille komplicerede problemstillinger
- Det falder dig naturligt at bidrage til og fastholde et godt arbejdsmiljø, med et professionelt teamsamarbejde og en indbygget høj motivation og arbejdsglæde
Vi kan tilbyde:
- En stor faglighed både internt i Regnskab og Finans, i Koncern Økonomi og i regionen
- En arbejdsdag med varierede og udfordrende opgaver
- Gode muligheder for selv at tilrettelægge dit arbejde og med plads til kompetenceudvikling
- Opgaver der løses individuelt og opgaver der løses i samarbejde
- Betydelig plads til at sætte dit eget præg på opgaveløsningen
- Et rigtig godt kollegialt arbejdsmiljø med en uformel omgangstone
Praktisk info
Ansøgere til stillingen bedes fremsende ansøgning og CV via vores rekrutteringssystem ved at klikke på knappen ”søg jobbet” senest d. 9. juni 2024.
Stillingen er en fuldtidsstilling og vil blive aflønnet efter reglerne om Ny løn iht. gældende overenskomst. Tjenestested er Region Sjælland, Alléen 15, 4150 Sorø. Region Sjælland har vedtaget en ny personalepolitik som i større omfang giver mulighed for hjemmearbejde såfremt dette er foreneligt med opgavevaretagelsen. Forventet tiltræden d. 1. september 2024.
Samtaler forventes afholdt i ugerne 25 og 26.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Ditte Munk Lisbjerg, Finans- og Regnskabschef, dimu@regionsjaelland.dk / 2099 7103 eller Karsten Ole Knudsen Økonomidirektør, kokn@regionsjaelland.dk / 5787 5101
Om Koncern Økonomi
Koncern Økonomi varetager Region Sjællands centrale opgaver om økonomisk styring, økonomiske analyser, budgetlægning, ERP, bogholderi, betalinger og meget mere. Koncern Økonomi består af 4 enheder, Budget, Sundhedsøkonomi, Indkøb og Regnskab og Finans, hvor den ledige stilling er placeret. Koncern Økonomi arbejder ud fra tre centrale roller, myndighed, serviceleverandør og forretningspartner. Det er Koncern Økonomis ambition at levere og udvikle ydelser af høj faglig kvalitet, såvel som at sætte og formidle regler på områderne for organisationen. Der er ca. 110 medarbejdere i Koncern Økonomi.
Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 19.000 medarbejdere og et budget på 23 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 09-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6051545