Bliv nøgleperson i Koncern Økonomis sekretariat med fokus på HR, økonomistyring og ledelsessupport

dato

Vil du bidrage til den fortsatte drift og udvikling af Koncern Økonomi? Er du analytisk stærk, samarbejdsorienteret og har gode formidlingsevner? Så har vi jobbet til dig i et sekretariat med mange kontaktflader i og udenfor Koncern Økonomi.

Om stillingen

Sekretariatet har bl.a. ansvaret for ansættelser og den løbende personaleadministration i Koncern Økonomi samt Koncern Økonomis driftsbudget på 103 millioner kroner, herunder tilrettelæggelsen af den samlede økonomistyring og opfølgning. Sekretariatet står også for ledelsessupport og intern kommunikation.

Sekretariatet er en central enhed med bred samarbejdsflade på tværs af hele Region Sjællands organisation. Sekretariatet består af i alt 3 medarbejdere med direkte reference til økonomidirektøren.

Opgaverne er varierende og omfatter både drifts- og udviklingsopgaver. De vil blive sammensat ud fra dine kompetencer og erfaring. Eksempler på opgaver du kan komme til at arbejde med:

HR

  • Ansættelser (Udarbejdelse og publicering af stillingsopslag, rådgive ledelsen om lønniveau og titler, indsamle materiale til brug for lønforhandling og koordinering med Koncern HR)
  • Vedligeholdelse af personaledata for ansatte
  • Trække statistikker vedr. fx sygefravær og personaleomsætning
  • Udarbejdelse af materiale til brug for den årlige lønforhandling

Økonomi

  • Månedlig opfølgning på forbrug på løn og øvrige driftsudgifter
  • Månedlig opfølgning på eventuelle budgetændringer
  • Månedlig opfølgning på forventet regnskab
  • Rådgive økonomidirektør om økonomisk råderum

Kommunikation

  • Udarbejdelse og distribution af intern kommunikation til ledelse og medarbejdere i Koncern Økonomi via diverse medier

Ledelsessupport

  • Ledelsessupport af økonomidirektør, enhedschefer og funktionschefer vedr. HR og økonomi
  • Udarbejdelse af materiale til chefmøder og ledermøder

Opgaverne løses i dialog med flere forskellige parter, og derfor er det vigtigt, at du evner at skabe gode samarbejdsrelationer på tværs af en organisation.

Din profil

Det er vigtigt, at du kan se dig selv i flere af nedenstående beskrivelser, der tilsammen udgør de 7 medarbejderkriterier, som Koncern Økonomi arbejder efter:

  • Faglig kompetence (herunder specialkompetencer)
  • Pålidelighed og leveringsevne
  • Faglig og opgavemæssig fleksibilitet
  • Opgaverelaterede løsningsideer
  • Anerkendt samarbejdspart, for kolleger eller andre
  • Forståelse for samarbejdsparts behov
  • Resultatskabelse

Stillingen forudsætter en samfundsvidenskabelig uddannelse på kandidatniveau eller tilsvarende.

Vi kan tilbyde

En hverdag præget af stor faglighed med varierende og udfordrende opgaver. Vi er et center hvor vi hjælper hinanden med at lykkes. Vi arbejder tillidsbaseret og er lydhøre og åbne i samarbejdsformen. Som vores nye kollega får du rig mulighed for selv at sætte dit præg på opgaveløsningen i et godt kollegialt miljø med en uformel omgangstone og plads til humor. Vi har flekstidsordning og gode muligheder for hjemmearbejde, som understøtter en god balance mellem arbejdsliv og fritid. Vi værdsætter generelt frihed under ansvar, jo mere du selv kan løfte, des mere får du mulighed for at arbejde med. Løn- og ansættelsesvilkår vil være i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tillæg i forhold til kvalifikationer og erfaring. Ansættelsesstedet er i Sorø.

Organisationen

Koncern Økonomi består af Sekretariatet, Budget, Koncern Indkøb, Regnskab & Finans og Sundhedsøkonomi. Koncern Økonomi er et tværgående center og har en bred kontaktflade til resten af Region Sjælland. I alt er vi 140 medarbejdere i centret fordelt på to lokationer i henholdsvis Roskilde og Sorø.

Yderligere oplysninger

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte økonomidirektør Ulrik Edelbo på 61202164 eller chefkonsulent Henrik Bjørnholt Nielsen på 93570252.

Ansættelsessamtaler

Der afholdes samtaler den 13. januar 2026.

Ansøgningsfrist tirsdag den 6. januar 2025

Uddannelsesbevis bedes vedlagt.

Ansættelsesdato hurtigst muligt eller 1. marts 2026

Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 21.000 medarbejdere og et budget på 23 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 06-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/b49bc024-f95e-4044-a3c9-5f0dfbfcb7cc

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet