BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du den rette kombination af ledelseserfaring, en stærk regnskabsfaglighed og erfaring med offentlig administration? Så er du måske vores nye chef til enheden Finans i Koncern Økonomi, Region Sjælland.
Finans er en del af Regnskab & Finans i Koncern Økonomi i Region Sjælland.
Finans er det faglige ankerpunkt for Region Sjællands tungeste regnskabs- og finansopgaver. Der løses mange specialiserede opgaver i teamet, bl.a. balancekontrol og opfølgning, ledelsestilsyn, moms, forsikrings-, finans- og likviditetsopgaver.
Til at lede funktionen har vi brug for en fagligt dygtig leder, der både kan gå forrest når det gælder om at styre, forstå og håndtere de mange faglige områder, og som selv kan deltage i og bidrage til sagsløsning med faglig indsigt og sagsforståelse.
Chefen for Finans refererer til Finans- og Regnskabschefen. Stillingen er sidestillet med 2 øvrige funktionschefer. Tilsammen udgør de tre funktioner enheden Regnskab og Finans. Vi er en enhed som ledelsesmæssigt samarbejder om kerneopgaverne, vi hjælper hinanden med de områder hvor vi er i gang med at opbygge erfaring. Med andre ord er det stadig relevant at søge denne stilling selvom du ikke mestrer alt på forhånd.
Teamet, som pt. består af 6 personer med forskellige fagligheder inden for regnskab, finans, ledelsestilsyn og forsikring, er dedikerede specialister inden for hver deres faglighed. Ledelsesopgaven er både at være faglig sparringspartner for de forskellige specialer, men også selv at kunne sætte faglig såvel som ledelsesmæssig retning, dels i teamet, dels i sagshåndteringen.
Kort sagt leder vi efter en person, som kan håndtere at holde mange forskellige faglige bolde i luften og sende dem i mål i rette tid og kvalitet. Der vil være koordinationsopgaver og opgaver, hvor du selv arbejder ind i og med relevante fagområder.
Mere specifikt bliver dine opgaver bl.a. at:
- Levere faktabaseret sagsafdækning, udarbejde sagsfremstilling og notater inden for de faglige områder og tilføje værdi til din del af sagsbehandlingen.
- Motivere at teamets specialer leveres i højeste kvalitet for bl.a. balance, ledelsestilsyn, moms, forsikrings-, finans- og likviditetsområdet mv.
- Sikre kvalitet og koordinering af regnskabsopgaverne f.eks. regnskabsafslutning, kontakt til revisor, pleje det retvisende regnskab mv.
- Analysere og være på forkant med lovgivning, retningslinjer og andre rammebetingelser, der påvirker koncernøkonomis ansvar og leverance.
- Koordinere dagligdagen i forhold til udviklingsprojekter og bidrage til andre enheders udviklingsprojekter
- Lede og udvikle dit team på 6 specialister, herunder motivere, inspirere, opbygge og vedligeholde teamsamarbejdet
- Understøtte samarbejdet med Regnskabsservice og med Sygehusafregning og Teknologi i samarbejde med dine lederkolleger
- Være enhedens repræsentant, som initierer og er retningssættende for regionen inden for fagområderne
Du har en akademisk videregående og relevant uddannelse inden for økonomi, regnskab og evt. finansiering suppleret med ledelseserfaring. Du er erfaren med det omkostningsbaserede- og det udgiftsbaserede regnskab, med love, regler og regulativer og er desuden stærk i analyse og formidling.
Hertil kommer at du:
- Har praktisk erfaring med sagsbehandling og besidder sagsgangsforståelse og indsigt i offentlig administration
- Har ledelseserfaring, gerne af specialister/medarbejdere, og fra en organisation med forskellige fagligheder
- Er vant til at begå dig i en offentlig organisation, og kan manøvrere i et miljø med mange interessenter
- Kender til service-, myndigheds- og forretningspartnerroller og har erfaring med at optimere ressourcer og løsninger
- Du er fagligt ambitiøs, faglig skarp og kan tænke hele vejen rundt om en problemstilling
- Du trives lige så godt med hands-on opgaveløsning som med delegering af opgaver
- Du trives med komplekse og analytiske opgaver uden at miste overblikket
- Du arbejder godt efter regler, planer, mål og systemer, og er den der sikrer, at der bliver fulgt op og til dørs
- Du er en dygtig kommunikator både mundtligt og skriftligt, der kan oversætte og tage brodden af komplekse problemstillinger og formidle letforståeligt og i øjenhøjde
- Du kan varetage dit ansvarsområde selvstændigt og tage initiativer til og være idéskaber inden for dit faglige virkeområde
- Du kan både lytte og sætte en klar retning til dit team eller til den der skal udføre opgaven
- Det falder dig naturligt at bidrage til, og fastholde et godt arbejdsmiljø med et professionelt teamsamarbejde og en indbygget høj motivation og arbejdsglæde
Et dynamisk og fagligt spændende arbejdsmiljø med engagerede og dygtige kolleger, samt gode relationer til kolleger, såvel som samarbejdspartnere. Region Sjælland er en attraktiv og spændende arbejdsplads med arbejdsvilkår, der giver mulighed for at videreudvikle egne kompetencer og præge arbejdsopgaverne. I Koncern Økonomi lægges der vægt på trivsel og samarbejde, tonen er uformel og der er plads til at forene arbejdsliv og privatliv. Hvorfor vi også giver mulighed for hjemmearbejde flere gange om ugen, såfremt det er foreneligt med opgaveløsningen. Der er kantineordning, træningsfaciliteter, samt busstoppesteder og gratis parkering lige ude foran Regionshuset.
Løn og ansættelsesvilkårStillingen besættes på overenskomstvilkår og efter principperne i Ny Løn.
Forventet ansættelsesstart 1. januar 2025. Dit arbejdssted vil være i Regionshuset i Sorø.
Ansøgningsfristen er den 30. oktober 2024
Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 46.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Ditte Munk Lisbjerg, Finans- og Regnskabschef, dimu@regionsjaelland.dk / 2099 7103 eller
Karsten Ole Knudsen Økonomidirektør, kokn@regionsjaelland.dk / 5787 5101
Koncern Økonomi varetager Region Sjællands centrale opgaver som indkøb og kontraktstyring, økonomisk styring, økonomiske analyser, budgetlægning, ERP, bogholderi, betalinger og meget mere. Koncern Økonomi består af 4 enheder: Koncern Indkøb, Budget, Sundhedsøkonomi samt Regnskab og Finans, hvor den ledige stilling er placeret. Koncern Økonomi arbejder ud fra tre centrale roller, som er myndighed, serviceleverandør og forretningspartner. Det er Koncern Økonomis ambition at levere og udvikle ydelser af høj faglig kvalitet, såvel som at sætte og formidle regler på områderne for organisationen. Der er ca. 110 medarbejdere i Koncern Økonomi.
Kontaktperson(er):
Navn: Ditte Munk Lisbjerg
Stilling: Finans- og regnskabschef
Email: dimu@regionsjaelland.dk
Telefon: 20997103
Navn: Karsten Ole Knudsen
Stilling: Økonomidirektør
Email: kokn@regionsjaelland.dk
Telefon: 57875101
Om Region Sjælland
Vi er regionens største arbejdsplads med mere end 19.000 medarbejdere og et budget på 23 mia. kroner. Vi løser opgaver inden for sundhed, psykiatri og regional udvikling og driver en række sociale institutioner. Klik ind på www.regionsjaelland.dk og læs mere om regionens opgaver, struktur og geografi. Du finder os også på Facebook, Twitter og LinkedIn.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Region Sjælland, Alleen, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 30-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6128327