BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du vores nye kollega?
Du har nu chancen for at blive en del af et engageret og erfarent visitatorteam, da vi søger en ny kollega pr. 1. september 2024.
En af vores kollegaer er stoppet med at arbejde, vi søger derfor en ny kollega 37 timer om ugen. Team Ældre er en del af Social Service der også består af Team Hjælpemidler, Hjælpemiddeldepotet og Team Handicap og Psykiatri, Team Ældre består af 9 visitatorer og 1 demenskoordinator.
Team Ældre varetager visitation til rehabilitering, personlig og praktisk hjælp, træning, ældre- og plejeboliger mm. Vi lægger vægt på, at udvikle vores samarbejde på tværs af fagcentre, så indsatsen for den enkelte borger bliver sammenhængende og helhedsorienteret.
Visitators opgaver er bl.a. som beskrevet nedenfor:
- Sagsbehandling af Servicelovens § 94 – selvudpeget hjælp
- Sagsbehandling af Servicelovens § 95 – kontant tilskud til ansættelse af hjælp
- Sagsbehandling af Servicelovens § 96 – borgerstyret personlig assistance
- Visitation til personlig og praktisk hjælp efter Servicelovens §§ 83, 83a & 84
- Visitation til træning efter Servicelovens § 86
- Visitation til omsorgstandpleje, handicapkørsel, post til døren mv.
- Sagsbehandling i forbindelse med værgemål
- Sagsbehandling i forbindelse med ansøgning til pleje- og ældrebolig samt midlertidige pladser
- Sagsbehandling af Servicelovens §§ 118, 119 & 122 pasning af nærtstående, plejevederlag og sygeplejeartikler
- Tværfagligt samarbejde
- Koordinering af udskrivelser fra sygehuse
- Uddannet sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut
- Vægter tværfagligt samarbejde højt
- Kendskab til sundhedsaftalen mellem kommunerne og Regionen
- Kan håndtere komplicerede samtaleforløb med respekt og lydhørhed for andre mennesker
- Ser borgere og pårørende som aktive medspillere
- Er struktureret og systematisk i opgavehåndteringen
- Kan bevare overblik, dømmekraft og beslutningsevne i en foranderlig hverdag
- Kan reflektere over egen og andres praksis med henblik på såvel personlig udvikling, som faglig udvikling i teamet
- Har gode kommunikative evner, både i tale og skrift
- Behersker IT på brugerniveau, vi anvender Nexus og SBSYS
- Har kendskab til lovgivningen på området
- Kørekort til bil
- Gerne visitatoruddannelse eller anden erfaring med myndighedsarbejde
- En spændende stilling på 37 t/uge, eller efter nærmere aftale.
- God introduktion.
- Fagligt dygtige og engagerede kollegaer
- Ledelse der vægter dialog, medinddragelse, og tillid højt
- Faglig sparring og kollegialt sammenhold
- Humor, arbejdsglæde og faglige udfordringer
- Selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning, mulighed for hjemmearbejde
Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation.
Ønske om yderligere oplysninger vedr. stillingen fås ved henvendelse til TR for DSR Malene Sylvester-Arvedsen maav@soroe.dk eller Leder af Social Service Hanne Hansen: hah@soroe.dk
Ansættelsessamtaler forventes afholdt onsdag den 3. juli 2024.
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 27-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063125