BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at blive vores nye kollega?
Der er nu mulighed for at blive en del af et engageret og erfarent visitatorteam, da vi søger to nye kollegaer pr. 1. januar 2025 til Team Ældre.
Den ene stilling er et vikariat frem til 31. december 2025, da en af vores kollager holder orlov.
Den anden stilling er en fast stilling, da en af vores kollegaer går på pension.
Team Ældre er en del Social Service der også består af Team Hjælpemidler, Hjælpemiddeldepotet og Team Handicap og Psykiatri. Team Ældre består af 9 visitatorer og 1 demenskoordinator.
Team Ældre varetager visitation til rehabilitering, personlig og praktisk hjælp, træning, ældre- og plejeboliger mm. Vi lægger vægt på at udvikle vores samarbejde på tværs af fagcentre, så indsatsen for den enkelte borger bliver sammenhængende og helhedsorienteret.
Visitators opgaver er bl.a. som beskrevet nedenfor:
- Visitation til personlig og praktisk hjælp efter Servicelovens §§ 83a, 83 og 84
- Sagsbehandling af Servicelovens § 94 – selvudpeget hjælper
- Sagsbehandling af Servicelovens §§ 95 og 96 – kontant tilskud og borgerstyret personlig assistance
- Koordinering af udskrivelser fra sygehuse
- Visitation til omsorgs- og specialtandpleje
- Sagsbehandling i forbindelse med værgemål
- Visitation til træning efter Servicelovens § 86
- Visitation til ledsageordning, post til døren, handicapkørsel mv.
- Sagsbehandling i forbindelse med til pleje- og ældrebolig samt midlertidige pladser
- Sagsbehandling af Servicelovens §§ 118, 119 og 122 pasning af nærtstående, plejevederlag og sygeplejeartikler
- Tværfagligt samarbejde
- Uddannet sygeplejerske, ergo- eller fysioterapeut eller har en socialfaglig baggrund
- Ser værdien i tværfagligt samarbejde
- Kendskab til sundhedsaftalen mellem kommunerne og Regionen
- Kan håndtere komplicerede samtaleforløb med respekt og lydhørhed for andre mennesker
- Ser borgere og pårørende som aktive medspillere
- Er struktureret og systematisk i opgavehåndteringen
- Kan bevare overblik, dømmekraft og beslutningsevne i en foranderlig hverdag
- Kan reflektere over egen og andres praksis med henblik på såvel personlig udvikling, som faglig udvikling i teamet
- Har gode kommunikative evner, både i tale og skrift
- Behersker IT på brugerniveau, vi anvender Nexus og SBSYS
- Har kendskab til lovgivningen på området
- Kørekort til bil – der er biler til rådighed hos os
- Gerne visitatoruddannelse eller anden erfaring med myndighedsarbejde
Vi tilbyder:
- Spændende stillinger på 37 timer pr. uge, eller efter nærmere aftale
- God introduktion
- Fagligt dygtige og engagerede kollegaer
- Ledelse der vægter dialog, medinddragelse og tillid højt
- Faglig sparring
- Humor, arbejdsglæde og faglige udfordringer
- Selvtilrettelæggelse og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning
- Mulighed for hjemmearbejde
Løn afklares med forhandlingsberettigede organisation.
Ønske om yderligere oplysninger vedr. stillingen fås ved henvendelse til TR for DSR Catrine Brygger cmlyb@soroe.dk eller Leder af Social Service Hanne Hansen hah@soroe.dk
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 27. november.
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6139541