Økonomikonsulent til afstemning af statuskonti (bl.a. KY, KSD og KP)

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Får du energi af konkrete opgaver, og at “grave ned” i udfordrende afstemninger og være med til at videreudvikle brugen af økonomisystemet sammen med gode kolleger? Så er det her job lige dig.

Du bliver en del af vores team, Regnskab og Administration, i kommunens Økonomi- og stabsfunktion. Du får 11 gode kolleger i teamet med højt fagligt niveau og godt sammenhold, et team med mange forskellige kompetencer, stor fleksibilitet i opgaveløsningen og gode samarbejdsrelationer. Vi glæder os til at få netop dig ombord.

Stabil drift og fortsat udvikling kendetegner hverdagen
Teamets opgaver ligger inden for regnskab, forsikring, indkøb og systemadministration og består bl.a. i at supporterebrugerne af kommunens økonomisystem (Opus), administrere det finansielle område og udarbejde regnskabet (herunder afstemme en størstedel af kommunens statuskonti), samt varetage den overordnede bogholderifunktion.
Teamet varetager også administrationen af kommunens økonomisystem, hvor vi bl.a. sikrer integration med forskellige kommunale systemer. Fælles for størstedelen af vores opgaver er, at vi samarbejder med kollegaer i hele kommunen.

Du får egne opgaver og eget ansvarsområde
Dine opgaver vil bl.a. omfatte: afstemme kommunens statuskonti (bl.a. KY, KSD og KP), samt at klare øvrige opgaver indenfor afdelingens opgavefelt alt efter dine kompetencer og interesser.
Du får selvstændige opgaver og opgaver, der kræver samarbejde. Du får frirum til at sætte dit eget præg på opgaveløsningen.

Vi ser gerne, at du har erfaring eller kendskab til:

  • Opus
  • ØIR-systemerne KY, KSD og KP
  • Skattelovgivningen
  • Lovgivning på arbejdsmarkedsområdet
  • Indberetning og afregning af skat, atp mv.
  • Superbruger af Excel og pivot-tabeller
  • Afstemning af konti mellem økonomi, fagsystem og skat

Vi søger dig, der kan genkende følgende:
  • Du er naturligt imødekommende overfor andre
  • Du tager gerne initiativ, også når der er svære emner og problemstillinger på bordet
  • Du tager andre med på råd, er stabil og forudsigelig og nem at samarbejde med
  • Du gennemtænker problemstillinger og konsekvenser, inden du sætter i gang
  • Du evner både at være opmærksom på detaljer og at slippe dem igen for at danne dig et overblik og se helheden i opgaveløsningen
  • Du ser muligheder, tilpasser dig hurtigt og kan lide at lære nyt
Du bliver en del af en moderne arbejdsplads på Sorø kommune. Når opgaverne giver mulighed for det, kan du planlægge 1-2 hjemmearbejdsdage om ugen.

Ansøgningsfristen er den 18.juni 2023
Vi holder samtaler den 22. og 23. juni 2023 og vi forventer at indkalde til samtalerne den 19. juni 2023.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn.

I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.

 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://soroe.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=3224c495-6cb9-4ccc-8b24-b60b1ee907de

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5842634

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet