Kontrolmedarbejder til Kontrolteamet i Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Borgerservice søger en 37 timers kontrolmedarbejder til en bred vifte af opgaver i vores Kontrolteam. Vi arbejder på at styrke den præventive indsats, så sagerne stoppes så tidligt som muligt, gerne inden de udvikler sig til egentligt socialt bedrageri.

Vi er en afdeling på 29 medarbejdere og er en del af Fagcenter Arbejdsmarked og Borgerservice beliggende på samme matrikel. Vi varetager alle opgaver inden for kontrol af sociale ydelser, borgerservice, reception, callcenter, kørsel samt udbetaling.

Opgaverne er blandt andet at:

  • Undersøge og behandle sager, hvor der er mistanke om socialt bedrageri eller fejludbetalinger
  • Undersøge anmeldelsessager, herunder politianmeldelser og evt. fremmøde i retten
  • Udsøge potentielle sager i den Fælles Dataenhed, kontroltrin 3
  • Udarbejde partshøringer og træffe afgørelser i sager på kontroltrin 2 på kontanthjælpsområdet
  • Sagsoplyse i samarbejde med Udbetaling Danmark og andre eksterne samarbejdspartnere
  • Tage på virksomhedskontroller
  • Være sparringspartner for øvrige kolleger i kommunen, således vi forebygger misbrug af offentlige ydelser
  • Have personlige som telefoniske samtaler med borgerne

Vi lægger vægt på, at du:
  • Har kommunal erfaring, gerne fra lignende stilling
  • Er stærk i lovgivningen (AKT, LAB, FV, CPR-loven mfl.) og løbende holder dig ajour med udviklingen på området
  • Har en åben og anerkendende tilgang til borgere og kolleger
  • Er udadvendt og stærk i din mundtlige som skriftlige kommunikation
  • Kan præsentere oplæg for små som store grupper
  • Har erfaring med forskellige IT-systemer som Den Fælles Dataenhed, KY, Fasit, SBSYS, E-Indkomst m.fl.
  • er nysgerrig, initiativrig og fleksibel også i en travl hverdag 

Vi tilbyder:
  • En dynamisk samt fleksibel arbejdsplads- og tilrettelæggelse, herunder flekstid og mulighed for at arbejde hjemmefra
  • Engagerede og dygtige kolleger, der lægger vægt på et godt og sundt psykisk arbejdsmiljø
  • Høj grad af indflydelse og ansvar
  • Muligheder for kompetenceudvikling
  • Et tæt og godt samarbejde med kommunens øvrige afdelinger
  • Ledelse der vægter dialog, åbenhed, anerkendelse og tillid højt

Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst og efter principperne i Ny Løn.

Vigtige datoer
Ansøgningsfrist 1. februar 2024
Ansættelsesdato Hurtigst muligt eller senest 1. april 2024
Samtaler forventes afholdt den 9. februar 2024

Kontaktperson
Leder af Borgerservice Sandra Oemig
Mobil 29 10 54 88
 
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.

Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.

Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Sorø Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964586

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet