BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Nyoprettet stilling som faglig koordinator for Team Ældre og Team Hjælpemidler i Center for Social og Sundhed
Vi søger en fagligt stærk koordinator med solide kompetencer inden for det lovgivningsmæssige område til nyoprettet stilling for Team Ældre og Team Hjælpemidler. Stillingen skal understøtte den fortsatte udvikling af myndighedsområdet i lyset af ældrereformen, sundhedsstrukturkommissionen og den kontinuerlige udvikling i kravene til opgaveløsningen. Stillingen er på fuld tid og med tiltrædelse pr. 15. august.
I stillingen skal du bl.a.:
- understøtte afdelingslederen og kollegerne i afdelingen med overblik over opgaver, ledelsesinformation og statusopdateringer på projekter.
- varetage tæt daglig sparring på konkrete borgersager for at sikre høj faglig kvalitet i sagsbehandlingen
- være tovholder på udpegede indsatser i afdelingen og opfølgningspunkter fra teammøder
- varetage den faglige styring og koordinering af aktindsigter, klagesager og frister, herunder udarbejde svar på klager og aktindsigter.
Den faglige koordinatorfunktion
Opgaverne er mangeartede og vil foregå i tæt samarbejde med leder af Social Service, sagsbehandlerne i de to teams og økonomikoordinator i sekretariatet for Center for Social og Sundhed.
Social Service består ud over Team Ældre og Team Hjælpemidler af Team Handicap og Psykiatri, der har deres egen leder og faglige koordinator.
Som faglig koordinator har du en nøgleposition. Du er garant for en høj faglig kvalitet i vores sagsbehandling i forhold til borgere og samarbejdspartnere og du står for månedlig opfølgning i forhold til bevilling og status til leder og økonomikoordinator. Du vil have en central rolle i at medvirke til et godt samarbejde i de 2 teams og på tværs af organisationen.
Vi søger en kollega med solid erfaring inden for servicelovens område, gerne med en sundhedsfaglig baggrund. Du skal have en god juridisk indsigt og erfaring med lovtekster, så du forstår de sagsbehandlingsprocesser og komplekse sager vi arbejder med. Du har humor, er rummelig og spiller godt sammen med forskellige fagligheder. Du er selvstændig og kan begå dig godt i rollen som bindeled mellem fagligheden i teamene og den strategiske retning fra din leder.
Af konkrete opgaver kan blandt andet nævnes:
- Understøtte leder i at implementere, omsætte og forankre lovgivning, politiske beslutninger, principafgørelser, strategier, handleplaner mv. til konkrete daglige handlinger.
- Medvirke til kvalitetssikring og systematisk opfølgning på planlagte indsatser, så resultater og effekter bliver synliggjort og justeret løbende.
- Understøtte arbejdet med kontrakter, herunder med private leverandører på Frit Valg området.
- Understøtte en effektiv anvendelse af KMD NEXUS som sagsbærende omsorgssystem i samarbejde med afdelingens superbrugere.
- Medvirke ved ledelsestilsyn sammen med leder, med henblik på at sikre korrekt sagsbehandling og et ensartet serviceniveau.
- Udarbejde svar på klager til det politiske niveau og første led på komplekse borgersager
Team Ældre og Team Hjælpemidler består af 18 dygtige og engagerede medarbejdere, som du til dagligt vil arbejde tæt sammen med. Du referer til lederen af Social Service, som har mange års erfaring på området og som vil sikre, at du altid har god sparringsmulighed, strategisk retning, overblik og fokus på din udvikling. Der er mulighed for sparring med faglig koordinator for Team Handicap og Psykiatri.
Vi tilbyder understøttelse af opgaveløsningen via husjurist og med mulighed for selvtilrettelæggelse og fleksibel arbejdstid.
Vi vægter dialog, anerkendelse og tillid højt. Vi har en flad organisation med kort afstand mellem ledelse og medarbejdere. Du bliver en del af Social Service, hvor hverdagen er præget af mange opgaver i en travl hverdag, men med humor, arbejdsglæde og et stort engagement i vores kerneopgave.
Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og aftale med den forhandlingsberettigede organisation. Hvis du er interesseret i at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte Leder af Social Service Hanne Hansen på hah@soroe.dk eller 24 96 11 39.
Samtaler forventes afholdt onsdag den 26. juni 2024.
I Sorø Kommune ser vi mangfoldighed som en styrke, og vi opfordrer alle interesserede til at søge stillingen uanset alder, køn, handicap, race, religion og etnisk tilhørsforhold. Værdigrundlaget i Sorø Kommune er: troværdighed, engagement og arbejdsglæde, dialog, åbenhed og anerkendelse.
Sorø Kommune er en røgfri arbejdsplads.
Kommunen har godt 30.000 indbyggere og er beliggende midt på Sjælland i et naturskønt område med søer og skove. Sorø Kommune har ca. 2.500 medarbejdere.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Sorø Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Sorø Kommune, Rådhusvej 8, 4180 Sorø
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6063121